Ref.69105

Cornellà de Llobregat

Presencial

LLOC: INSTITUT ESTEVE TERRADES I ILLA.
C/ BONAVISTA 70

INICI: 17-09-2019
FINAL: 14-11-2019

DURADA: 75 hores

HORARI: dimarts i dijous de 17:30 a 21:45 hores

Subvencionat

PREINSCRIPCIO

  • twitter
  • facebook
  • email
Entitats SubvencionadoresConsorci.pngSPEE.png
6757
Descarrega la informació del curs aqui.

Alemany A2.A

alemany-a-2-a-69105

- Capacitar a l'alumnat per utilitzar el idioma de forma senzilla però adequada i eficaç, sent capaç de comprendre, expressar-se i
interactuar, tant en forma parlada com a escrita, en situacions quotidianes, que requereixin comprendre i produir textos breus, en
diversos registres i en llengua estàndard, que versin sobre aspectes bàsics concrets de temes generals i que continguin expressions,
estructures i lèxic d'ús freqüent.

Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l'aprenentatge en llengua alemanya necessària perquè puguin
presentar-se a les proves d'acreditació oficial del nivell A2 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCERL).

Competències pragmàtiques: funcional i discursiva
Comprensió oral
- Comprendre prou com per satisfer necessitats bàsiques, identificant la intenció
comunicativa, l'assumpte, els punts principals i el registre, formal o informal, dins de l'estàndard, de missatges breus, clars i
senzills, contextualitzats i sobre assumptes coneguts.
- Extreure la informació essencial i els punts principals de missatges gravats o emesos per mitjans audiovisuals, sobre assumptes
quotidians contextualitzats, pronunciats amb claredat, en bones condicions acústiques i sempre que existeixi la possibilitat de
tornar a escoltar algunes parts més difícils.
Expressió oral
- Produir intervencions comprensibles, adequades i coherents per complir les funcions
bàsiques de comunicació i les relacionades amb els seus interessos.
- Utilitzar un repertori lingüístic bàsic però suficient per fer-se comprendre, encara que amb un
control encara limitat, amb necessitat de pauses, reformulacions, gestos i suport gràfic.
Comprensió escrita
- Captar la intenció comunicativa, el sentit global, els punts principals i detalls rellevants, el registre, formal o informal dins de
l'estàndard, de correspondència personal habitual, així com
de textos senzills sobre temes quotidians, recolzant-se en el context, el reconeixement de l'estructura i la disposició gràfica.
- Localitzar informació específica en llistats, anuncis, diaris, pàgines web, etc. I entendre normes o instruccions senzilles, de
seguretat, d'ús d'un aparell, etc.
Expressió escrita
- Escriure missatges i textos senzills, relatius a aspectes concrets coneguts, adequats a la situació de comunicació, en un registre
neutre i amb un control limitat dels recursos lingüístics.
- Organitzar els textos i cohesionar-los amb recursos elementals, respectant raonablement les convencions del llenguatge escrit.
Interacció oral i escrita
- Realitzar intercanvis senzills, sense molt esforç i de manera eficaç, i participar activament en converses relacionades amb
situacions de comunicació habituals, personals o professionals, utilitzant un llenguatge estàndard i amb l'ajuda dels interlocutors.
- Comprendre i escriure notes, missatges breus o cartes senzilles, així com missatges rutinaris de caràcter social, adequats a a la
situació de comunicació, utilitzant una organització i cohesió elemental, un registre neutre i un control limitat dels recursos
lingüístics,reconeixent i utilitzant els formats i les convencions d'aquests tipus d'escrits.
Competència sociocultural i sociolingüística
- Conèixer els aspectes socioculturals i les convencions socials més rellevants en la vida diària, així com els referits al propi àmbit,
amb la finalitat de plasmar-los en el seu comportament i comunicació.
- Reconèixer i utilitzar les fórmules de salutació, de cortesia i de tractament més habituals.
- Utilitzar un registre formal i informal, bàsic però cura, en llengua estàndard i reconèixer algunes expressions col•loquials d'ús freqüent, així com referències culturals elementals relacionades amb la vida quotidiana.
- Comprendre els gestos, comportaments i valors diferents als propis, que s’amaguen en els aspectes socioculturals més quotidians
i evidents.
Competència lingüística
- Aconseguir un repertor

mes...

A. Vocabulari
Identificació personal: Lèxic bàsic relacionat amb el caràcter, les habilitats i la descripció física de les persones. Lèxic relacionat amb
la vestimenta i accessoris.
Habitatge,llar i entorn: L'habitatge: tipus, ubicació, parts i distribució. Mobiliari, objectes i utensilis.
Activitats de la vida diària: Lèxic bàsic relacionat amb les activitats a la casa, en el treball o en centres escolars.
Viatges:
Lèxic relacionat amb el turisme i l'emigració. Tipus de viatges: treball, plaure, estudi.
Relacions humanes i socials: Lèxic relacionat amb l'amistat, els sentiments, l'amor. Lèxic relacionat amb el món laboral.
Salut i cures físiques: Lèxic relacionat amb el món sanitari.
Educació: Lèxic relacionat amb l'educació: centres educatius, assignatures, qualificacions,certificats.
Béns i serveis: Serveis privats i públics: bancs, correus, Clima, condicions atmosfèriques i medi ambient: Accidents geogràfics.
B. Cultura dels països de parla alemanya
Activitats de la vida diària: Condicions de treball i cerca d'ocupació. La puntualitat. Elements socials.
Temps lliure i oci: Activitats d'oci i temps lliure més comuns. Referents artístic -culturals. Celebracions i cerimònies més
significatives
Viatges: Hàbits cívics: normes de conducció, etc. Destinacions turístiques més populars.
Relacions humanes i socials: usos i costums de la vida familiar.
Educació: Sistema escolar.
Compres i activitats comercials: Hàbits de consum.
Alimentació: Gastronomia i hàbits d'alimentació. Menjars típics para determinades festes.
Ciència i tecnologia: Presència de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació.
C. Estructures gramaticals
Les competències lingüístiques de fonologia, ortografia i gramàtica són un mitjà per ajudar a comunicar-se i s'adquireixen a través
de tasques en les quals entre el seu ús.
Amb la finalitat de comprendre i produir textos - es diu text a tota seqüència discursiva oral o escrita - s'analitzen les propietats del
text:
- Adequació. Intencionalitat comunicativa. Context i situació. Registre i nivell de llengua.
- Coherència textual. Estructuració del contingut. Idees principals i secundàries. Selecció lèxica i funcions del llenguatge.
- Cohesió textual.
- Elements prosòdics i ortogràfics (entonació i puntuació).
- Recursos de recurrència (pronoms, el·lipsis de substantius, sinonímia, camps semàntics...)
- Marcadors del discurs:
Marcadors espacials (d'ubicació).
Marcadors temporals (per expressar accions successives).
Marcadors o connectors textuals entre oracions coordinades i subordinades.
Marcadors o connectors textuals d'enllaç i relació lògica entre oracions o paràgrafs. Marcadors per mantenir el discurs oral.
Amb la finalitat de comunicar-se en l' idioma fiqui s'aprenen a usar les següents estructures gramaticals en el Nivell Bàsic 2:
L'oració Oració composta
Subordinades
Oracions de dass (completivas) (Ich hoffe, dass er heute pünktlich kommt). Concessió: obwohl (Obwohl Peter krank ist, geht er
nicht zoom Arzt).
Condició: wenn ..., (dann) ...(Wenn dónes Wetter schön ist, (dann) machen wir einen Ausflug)
Causa: weil (Ich lerne Deutsch, weil ich eine deutsche Freundin habe).
Finalitat: damit, um ...zu ... (Jochen kauft sich einen Computer, um Spiele zu machen. Jochen kauft einen Computer, damit seine
Kinder spielen können). Resultat: sota ..., dass... (És ist sota spät, dass wir nicht mehr ins Kino gehen können). Relacions temporals.
Simultaneïtat: als, wenn (Als ich Student war, lebte ich in Hamburg. / Wenn du nach Köln kommst, kannst du mich besuchen).
Anterioritat: nachdem (Nachdem wir gegessen hatten, tranken wir Kaffee). Posterioritat: bevor (Bevor ich ins Bett gehe, putze ich
mir die Zähne.).
El substantiu:
Cas: genitiu (Dónes Acte donis Vaters / Der Hund meiner Mutter).
Modificació del nucli.
Aposició (Klaus, der Freund von Anna, ist sehr nett / Kennen Sie Herrn Müller, donin neuen Xef?).
L'adjectiu.
Grau: pos

Avaluació final: (simula l’examen oficial)

Prova teòrico-pràctica que contindrà les següents parts:
- Exercicis de gramàtica i de comprensió escrita
- Redaccions
- Exercici oral
- Exercicis de comprensió oral

Entitats SubvencionadoresConsorci.pngSPEE.png
6757
Descarrega la informació del curs aqui.