El personal al servei de les administracions públiques només pot participar en les accions formatives transversals (Ordre EMO/218/2015).
- Conèixer les característiques i fases d'una catàstrofe generadora de situacions de pànic col·lectiu
- Facilitar l'autoconeixement i la gestió de les pròpies emocions com a intervinents en situacions de pànic Saber com cal actuar enfront situacions de pànic
1. Introducció
• Tipus de catàstrofes: característiques i fases
• Característiques del lloc de la catàstrofe: soterranis, espais oberts, llocs d´oci, esdeveniments esportius, hospitals.
• Comportament col•lectiu.
• Pànic.
• Trastorns: síndrome de l’estrès posttraumàtic. Síndrome del supervivent.
2. Àrea psicològica intervinents:
• Auto-coneixement emocional i autocontrol.
• Por i atacs de pànic.
• Habilitats socials i capacitat de lideratge.
• Atenció psicològica per a intervinents: Debriefing; desmobilització.
3. Àrea tècnica:
• Control del comportament de pànic.
• Actuacions davant d'altres comportaments.
• El recompte.
• Criteris a seguir en una adequada actuació en prevenció i avaluació d´una emergència.
Els alumnes hauran de superar una prova teòrica–pràctica que consistirà en resoldre un cas proposat pel formador/a.
El pes de l’avaluació final és del 20% de la nota final.
Assistència i Aprofitament