Educació inclusiva: autisme

Inici: 03/10/22

Fi: 28/10/22

Teleformacio

Quan vulguis i sempre que puguis

Activitat reconeguda pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Període de matrícula:
El pagament es realitzarà en únic termini, en el moment de la inscripció al curs, i mitjançant targeta bancària.
En el cas que els/les alumnes matriculades es donin de baixa, es retornarà el 80% de la matricula si la baixa es anterior en 7 dies a la data d’inici del curs. Si la baixa és posterior, i no ha transcorregut més del 50% de les classes, es retornarà el 50% de la matrícula, sempre que la baixa es produeixi com a conseqüència de causa justificada sobrevinguda i estigui documentada.
Per a qualsevol dubte podeu adreçar-vos a la Fundació Paco Puerto: telèfon 934812717 de dilluns a dijous de 09:30 a 18:00, o a l’adreça de correu fppuerto@ccoo.cat.

Introduir als professionals de l'educació en els principals elements derivats de l'espectre autista per a la seva consideració a l'aula.

1. Introducció
1.1. Què és l'autisme? 1.2. Simptomatologia i graus. 1.3. Causes de l'autisme.
1.4. Característiques de l’autisme: motriu, emocional, comunicatiu, social i cognitiu.
1.5. Trastorns associats al autisme (comorbiditats). 1.6. Detecció i diagnòstic de l’autisme.

2. Neurodesenvolupament
2.1. Etapes de l'autisme. 2.2. Autisme en la infància i adolescència. 2.3. Autisme en l’adultesa.

3. Avaluació Psicològica
3.1. Recull d’informació: quina informació pot aportar l’escola i la família? 3.2. Coordinació amb l’equip multidisciplinari. 3.3. El paper de l’equip docent i la família durant l’avaluació psicològica.

4. Orientació a la família.
4.1. Acompanyament en l’acceptació de l’autisme. 4.2. Psicoeducació familiar. 4.3. Recursos per a la família (incloses les TIC i APPs. 4.4. Paper dels germans i de les germanes dintre i fora de l’escola.

5. Àrea educativa (escolar):
5.1. Metodologies d’aprenentatge. 5.2. Sistemes de comunicació augmentativa (pictogrames).
5.3. Activitats segons objectius i ús dels centres d’interès de la persona amb autisme.
5.4. L’anticipació: recurs necessari en la quotidianitat escolar i fora d’ella (colònies, sortides...).
5.5. Activitats a realitzar segons les necessitats, dificultats i potencialitats de la persona amb autisme. 5.6. Col·laboració amb l’entorn social (pares i mares, família extensa, amistats, professionals externs a l’escola, etc.). 5.7. Relacions en l'entorn social: com ajudar-los a gestionar les relacions socials i millorar la socialització. 5.8. L’ús de les TIC i les Apps.
5.9. El joc com a eina de socialització i treball de les habilitats i capacitats.
5.10. Ús de programes gratuïts per crear material per l’alumnat amb TEA (exemple: canva).
5.11. Adaptacions curriculars significatives i no significatives (metodològiques).

6. Intervenció i necessitats psicopedagògiques i educatives.
6.1. Enfocament i estratègies educatives. 6.2. Intervenció Psicopedagògica. 6.3. Modalitats d'escolarització. 6.4. Programes a realitzar. 6.5. Tractaments i teràpies: Teràpia cognitivo-conductual. Escenoteràpia. Teràpia sistèmica. Psicomotricitat. Teràpia amb animals. Musicoteràpia. Farmacologia: què podem observar a l’aula? (efectes esperats, efectes secundaris, etc.)

Certificat

Assistència i Aprofitament