Educació inclusiva centrada en el trastorn d’atenció (TDA)

Perfil de l’estudiant

Complir com a mínim algun dels següents requisits:
   •  Certificat de professionalitat nivell 1.
   •  Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
   •  Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
   •  Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
   •  Certificat de Professionalitat de nivell 2.
   •  Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
   •  Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.

Objectius generals

Identificar i organitzar les característiques del TDA/H (trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat) i la importància d'una educació inclusiva.

Objectius específics

   •  Identificar els alumnes amb TDA/H, així com saber com tractar-lo.
   •  Orientar els familiars amb alumnes amb TDA/H.

Contingut

11223

 Mòdul 1: Detecció i diagnòstic del TDAH. 10 hores
Anàlisi sobre la relació entre cervell, trastorn i salut mental
   •  Descripció del cervell i el TDAH
   •  Distinció entre salut mental, malaltia i trastorn mentals
Identificació dels conceptes del TDAH
   •  Característiques de la Impulsivitat
   •  Hiperactivitat
   •  Dèficit d'atenció
Anàlisi de les causes del TDAH.
   •  L'origen biològic, genètic, social o ambiental
   •  Factors de risc versus factors protectors

 Mòdul formatiu 2: Abordatge multidisciplinari del TDAH.
Formulació del diagnòstic d'un alumne amb TDAH
   •  Anàlisi de l'estat emocional
   •  Comunicació amb la família
Resum de pautes i estratègies d'intervenció educativa
   •  Descripció de la persona educadora com a referent emocional
   •  Tècniques i recursos per a la intervenció educativa Anàlisi de l'estat emocional

Avaluació

• Prova teòrica: Qüestionari tipus test o preguntes curtes.
• Prova pràctica: Estudi de cas, creació d’un projecte (objectius, procés d’investigació i recull de dades, exposició oral i defensa) o d’una simulació d’una situació plantejada pel/la formador/a