Requisits del curs
Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.
Objectius generals
 Adquirir l'habilitat i conèixer els sistemes subjectius de comunicació.
 Entendre el missatge per tots els mitjans de comunicació.
 Transmetre el missatge de forma correcta i aconseguint la màxima comprensió del receptor.
 Identificar i manegar la comunicació verbal i no verbal.
 Comunicar de manera congruent el missatge i identificar les incongruències.
 Entendre el missatge per tots els mitjans de comunicació.
 Transmetre el missatge de forma correcta i aconseguint la màxima comprensió del receptor.
 Identificar i manegar la comunicació verbal i no verbal.
 Comunicar de manera congruent el missatge i identificar les incongruències.
Objectius específics
- Conscienciar sobre els avantatges de la cooperació en el treball, no únicament a l’organització sinó per a l’èxit personal.
- Desenvolupar l’autoconeixement i l’autocontrol com capacitats claus per a treballar amb confort, amb una autoestima enfortida i amb el recolzament de unes relacions socials inevitables.
- Millorar les habilitats de comunicació que permeten ser més productius, evitar errades o malentesos i establir relacions més sòlides, transparents i sanes.
- Desenvolupar l’autoconeixement i l’autocontrol com capacitats claus per a treballar amb confort, amb una autoestima enfortida i amb el recolzament de unes relacions socials inevitables.
- Millorar les habilitats de comunicació que permeten ser més productius, evitar errades o malentesos i establir relacions més sòlides, transparents i sanes.
Continguts
- La comunicació interpersonal
- Tipus de comunicacions
- La comunicació eficaç
2. Anàlisi de la comunicació
- Comunicació estratègica
- Canals i informació
- Adaptació de missatges
3. Psicologia de l’interlocutor
- Claus de l’empatia
- Llenguatge positiu
- Raó i emoció
- Les emocions bàsiques
4. Com corregir actuacions errònies i com reconèixer la feina ben feta
- L’actitud assertiva
- Neutralitzar comportaments agressius
- Formular opinions i crítiques correctament
- Prevenció de conflictes
5. Dificultats davant l’oient
- Barreres de la comunicació
- Aconseguir l'atenció
- L’expressió oral i escrita
- Altres dificultats en la comunicació
6. Escolta activa
- El funcionament de l’escolta
- Temps lliure mental
- Desenvolupar l’habilitat d'escoltar
7. Comunicació no verbal
Avaluació
Prova teòrica-pràctica amb un dels següents formats depenent de l’habilitat interpersonal que s’estigui treballant: estudi i resolució d’un cas, simulació pràctica i exposició oral.
Lloc
Fundació Paco Puerto Terrassa
C Unió 23 2a
08221
Terrassa
Entitats col·laboradores


Certificat
Assistència i Aprofitament
Valoració
Estudiants formats
2065