Informació important
Es treballarà el temari específic segons convocatòria pendent de publicar.
Les classes virtuals serviran per incidir en els punts més importants del temari. Aquestes classes es gravaran sempre que es pugui i estaran disponibles en la plataforma com a material de consulta fins a la data de l'examen.
A la mateixa plataforma, també es disposarà de les presentacions en format PDF, utilitzades pels formadors com a guia de les explicacions, i que els/les alumnes podran descarregar-se.
El curs NO inclou llibres.
Hi haurà una coordinadora del curs, que serà la referent de contacte dels/les alumnes per a totes aquelles qüestions relacionades amb la gestió i que es facilitarà abans de l'inici.
Per un bon seguiment del curs, és imprescindible que les persones inscrites tinguin un ordinador amb bona connexió a internet.
Per qualsevol dubte, contacteu amb Fundació Paco Puerto. fppuerto.serveiscentrals@ccoo.cat
Forma de Pagament
El pagament es realitzarà en dos terminis. 1er termini: abans de la inscripció al curs. 2on termini: al 40% de les hores del curs La forma de pagament serà mitjançant targeta bancària. El cobrament del segon pagament es farà automàticament amb un càrrec a la targeta de crèdit/dèbit amb la que es faci la inscripció al curs.
La realització del curs està condicionada a que es cobreixin les places disponibles, en cas que no es pugui realitzar per baixa demanda, es comunicarà a les persones matriculades i es retornaran íntegrament les quantitats abonades. En el cas que els/les alumnes matriculades es donin de baixa, es retornarà el 80% de la matricula si la baixa es anterior en 7 dies a la data d’inici del curs. Si la baixa és posterior, però abans de l'inici del curs, es retornarà el 50% de la matricula.
En cas que l'alumne decideixi donar-se de baixa de la seva afiliació abans de la finalització del curs, s'aplicarà automàticament la tarifa corresponent al preu de no afiliat. El càrrec per la diferència es realitzarà automàticament mitjançant el cobrament a la targeta de crèdit/dèbit utilitzada per a la inscripció al curs.
Contingut
0 a 3 anys. Factors que intervenen en el seu desenvolupament. Principals adquisicions dels infants d'aquest període. Estratègies d'intervenció educativa.
Tema 2: El desenvolupament emocional i afectiu de l'infant de 0 a 3 anys. Principals característiques i relació amb la resta de processos de creixement. Estratègies d'intervenció educativa.
Tema 3: El desenvolupament expressiu i comunicatiu en l'infant. La comunicació no verbal. Maduració i adquisició del llenguatge. La relació comunicativa amb les persones de l'entorn proper. Estratègies d'intervenció educativa.
Tema 4: El desenvolupament psicomotor en infants de 0 a 3 anys i les seves fases. Evolució de l'esquema corporal: control tònic, control postural, estructuració espacio-temporal. Moviment lliure i espontani. Estratègies d'intervenció educativa.
Tema 5: L'infant descobreix els altres. Procés de descoberta en les relacions. La llar d'infants com a espai d'aprenentatge i de socialització.
Tema 6: La família com a primer agent socialitzador. Relacions entre la família i l'equip educatiu. Canals d'informació, comunicació i participació de les famílies.
Tema 7: Alimentació i nutrició. Evolució i recursos. Desenvolupament d'hàbits d'higiene en infants de 0 a 3 anys. Activitat i descans. Criteris per a la intervenció educativa.
Tema 8: L'organització dels espais i materials. Criteris per la distribució espacial. Criteris per l'organització i selecció de materials. Valor educatiu.
Tema 9: L'organització del temps. Factors i criteris per a l'organització temporal. Importància de la vida quotidiana. Pautes d'intervenció educativa.
Tema 10: Principis pedagògics d'intervenció educativa a l'educació infantil. Sentit i significat de l'aprenentatge. Diferents metodologies i propostes. L'enfocament globalitzador.
Tema 11: El desenvolupament dels diferents llenguatges: verbal, musical, plàstic i matemàtic en infants de 0 a 3 anys. Les seves característiques i el seu desenvolupament. Estratègies metodològiques, recursos i propostes. Paper i actitud de l'educadora/educador.
Tema 12: La literatura infantil. Valor educatiu del conte. Criteris per seleccionar, i explicar contes. Paper i recursos de l'educadora/educador.
Tema 13: El joc com a font de gaudi i aprenentatge en infants de 0 a 3 anys. Tipus i classes de joc. Els espais de joc. L'observació del joc. Estratègies d'intervenció educativa.
Tema 14: L'educació infantil inclusiva en infants de 0 a 3 anys. El valor de la interacció educativa. Estratègies d'intervenció educativa. El paper i actitud de l'educadora/educador.
Tema 15: L'observació en infants de 0 a 3 anys. Finalitat i característiques. Àmbits i tècniques d'observació. Instruments de registre. La documentació.
Tema 16: Organització del període d'acollida o familiarització. Pautes d'intervenció educativa. Paper i actitud de l'educadora/educador.
Forma de Pagament
Targeta de dèbit o crèdit