Ref.77131

*** ONLINE ***

MIXTA:
9 h aula virtual
26 h teleformació

INICI: 13-10-2021
FINAL: 13-11-2021

DURADA: 35 hores

HORARI: dissabte de 09:30 a 12:30 hores

Subvencionat

PREINSCRIPCIO

  • twitter
  • facebook
  • email
Entitats SubvencionadoresConsorci.pngSPEE.png

Valoració del curs

9,62

Persones formades

38
Descarrega la informació del curs aqui.

Educació inclusiva: autisme

educacio-inclusiva-autisme-77131

El curs consta de 35 hores, distribuïdes de la següent manera:
Hi haurà 26 hores de teleformació, que es realitzaran a través de la plataforma, on es penjaran els continguts teòrics, així com esquemes, vídeos explicatius, documentació de referència, etc. Aquestes hores es podran realitzar durant el curs sense horari estipulat seguint les orientacions de temporalització del professorat.
Es disposaran de 9 hores d’aula virtual, repartides en 3 sessions de 3h. Aquestes sessions, es faran els dies 16 i 23 de octubre i 06 de novembre de 9:30 a 12:30h

El personal al servei de les administracions públiques només pot participar en les accions formatives transversals (Ordre EMO/218/2015).

- Introduir als professionals de l'educació en els principals elements derivats de l'espectre autista per a la seva consideració a l'aula.

1. Introducció
1.1. Què és l'autisme? 1.2. Simptomatologia i graus. 1.3. Causes de l'autisme.
1.4. Característiques de l’autisme: motriu, emocional, comunicatiu, social i cognitiu.
1.5. Trastorns associats al autisme (comorbiditats). 1.6. Detecció i diagnòstic de l’autisme.

2. Neurodesenvolupament
2.1. Etapes de l'autisme. 2.2. Autisme en la infància i adolescència. 2.3. Autisme en l’adultesa.

3. Avaluació Psicològica
3.1. Recull d’informació: quina informació pot aportar l’escola i la família? 3.2. Coordinació amb l’equip multidisciplinari. 3.3. El paper de l’equip docent i la família durant l’avaluació psicològica.

4. Orientació a la família.
4.1. Acompanyament en l’acceptació de l’autisme. 4.2. Psicoeducació familiar. 4.3. Recursos per a la família (incloses les TIC i APPs. 4.4. Paper dels germans i de les germanes dintre i fora de l’escola.

5. Àrea educativa (escolar):
5.1. Metodologies d’aprenentatge. 5.2. Sistemes de comunicació augmentativa (pictogrames).
5.3. Activitats segons objectius i ús dels centres d’interès de la persona amb autisme.
5.4. L’anticipació: recurs necessari en la quotidianitat escolar i fora d’ella (colònies, sortides...).
5.5. Activitats a realitzar segons les necessitats, dificultats i potencialitats de la persona amb autisme. 5.6. Col·laboració amb l’entorn social (pares i mares, família extensa, amistats, professionals externs a l’escola, etc.). 5.7. Relacions en l'entorn social: com ajudar-los a gestionar les relacions socials i millorar la socialització. 5.8. L’ús de les TIC i les Apps.
5.9. El joc com a eina de socialització i treball de les habilitats i capacitats.
5.10. Ús de programes gratuïts per crear material per l’alumnat amb TEA (exemple: canva).
5.11. Adaptacions curriculars significatives i no significatives (metodològiques).

6. Intervenció i necessitats psicopedagògiques i educatives.
6.1. Enfocament i estratègies educatives. 6.2. Intervenció Psicopedagògica. 6.3. Modalitats d'escolarització. 6.4. Programes a realitzar. 6.5. Tractaments i teràpies: Teràpia cognitivo-conductual. Escenoteràpia. Teràpia sistèmica. Psicomotricitat. Teràpia amb animals. Musicoteràpia. Farmacologia: què podem observar a l’aula? (efectes esperats, efectes secundaris, etc.)

Prova teòrica: qüestionari amb 4 preguntes obertes
Prova pràctica: realitzar un document (màxim una pàgina) amb aquells suports, adaptacions i necessitats que haurà de planificar la nova escola per aconseguir que una alumne amb autisme pugui seguir el curs escolar.
El pes de l’avaluació final és del 60% de la nota final.

Assistència i Aprofitament

Entitats SubvencionadoresConsorci.pngSPEE.png

Valoració del curs

9,62

Persones formades

38
Descarrega la informació del curs aqui.