Gestió de les xarxes socials a l’empresa

Referència
87621Aquest curs subvencionat dotarà l’alumnat de les competències necessàries per gestionar de manera eficient les xarxes socials en l’àmbit empresarial. A través de materials actualitzats i recursos pràctics, l’alumnat aprendrà a crear i optimitzar perfils corporatius, definir estratègies de contingut i interactuar amb la comunitat en línia.
El curs inclou la planificació de campanyes digitals, l’ús d’eines d’anàlisi de mètriques i la gestió de publicitat a xarxes socials com Facebook, Instagram, LinkedIn i TikTok. També es treballarà la creació de continguts atractius, la reputació en línia i l’atenció a la clientela mitjançant plataformes socials.
Al finalitzar el curs, l’alumnat estarà preparat per desenvolupar estratègies de comunicació digital efectives i potenciar la presència en línia de qualsevol empresa o projecte.
El material del curs s’entregarà el primer dia de classe.
El curs inclou la planificació de campanyes digitals, l’ús d’eines d’anàlisi de mètriques i la gestió de publicitat a xarxes socials com Facebook, Instagram, LinkedIn i TikTok. També es treballarà la creació de continguts atractius, la reputació en línia i l’atenció a la clientela mitjançant plataformes socials.
Al finalitzar el curs, l’alumnat estarà preparat per desenvolupar estratègies de comunicació digital efectives i potenciar la presència en línia de qualsevol empresa o projecte.
El material del curs s’entregarà el primer dia de classe.
Requisits
Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.
• Títol de Batxillerat o equivalent.
• Títol de Tècnic Superior (FP Grau Superior) o equivalent.
• Haver superat la prova d'accés a Cicles Formatius de Grau Superior.
• Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
• Certificat de professionalitat de nivell 3.
• Títol de Grau o equivalent.
• Títol de Postgrau (Màster) o equivalent.
Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.
Perfil de l´estudiant
Complir com a mínim algun dels següents requisits:• Títol de Batxillerat o equivalent.
• Títol de Tècnic Superior (FP Grau Superior) o equivalent.
• Haver superat la prova d'accés a Cicles Formatius de Grau Superior.
• Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
• Certificat de professionalitat de nivell 3.
• Títol de Grau o equivalent.
• Títol de Postgrau (Màster) o equivalent.
Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.
Què aprendràs
Objectius generals
Gestionar la terminologia i l’ús d'eines claus del community manager professional.
Objectius específics
• Identificar la varietat de les diverses xarxes socials actuals més utilitzades a nivell particular i empresarial i els seus objectius.
• Definir el plantejament inicial d’acció estratègica digital per a l’èxit del nostre projecte
• Aplicar continguts atenent el disseny, complexitat, eines emprades i amb atenció al missatge.
• Identificar les eines que poden facilitar la vida al Community per a la investigació, la millora i l'automatització de les seves tasques.
Avaluació
• Qüestionari tipus test o preguntes curtes
• Cas pràctic
• Redacció d’informes
• Activitats pràctiques dels continguts
• Infografies, documents informatius, presentacions, anàlisi d’eines
• Exposicions de treballs
És imprescindible fer els exàmens d’avaluació final per a poder obtenir la certificació.
• Cas pràctic
• Redacció d’informes
• Activitats pràctiques dels continguts
• Infografies, documents informatius, presentacions, anàlisi d’eines
• Exposicions de treballs
És imprescindible fer els exàmens d’avaluació final per a poder obtenir la certificació.
Mòdul 1: Xarxes socials i principis. 10h
Explicació de l'ecosistema digital i el nostre paper:
• Anàlisi de tipus de xarxes.
• Enumeració de tipus de contingut.
• Relació de tipus de Community Manager.
• Representació d'habilitats necessàries per ser Community Manager.
• Resum de tasques diàries del Community Manager.
• Anàlisi de tipus de xarxes.
• Enumeració de tipus de contingut.
• Relació de tipus de Community Manager.
• Representació d'habilitats necessàries per ser Community Manager.
• Resum de tasques diàries del Community Manager.
Mòdul 2: Desenvolupament del pla de màrqueting i estratègia digital. 10h
Creació del Pla de Màrqueting bàsic
• Anàlisi dels beneficis del màrqueting a internet.
• Selecció de l'estratègia electrònica.
• Identificació del pla de màrqueting electrònic.
• Enumeració de les etapes en el desenvolupament del pla de màrqueting electrònic.
• Anàlisi dels beneficis del màrqueting a internet.
• Selecció de l'estratègia electrònica.
• Identificació del pla de màrqueting electrònic.
• Enumeració de les etapes en el desenvolupament del pla de màrqueting electrònic.
Mòdul 3: Coneixement de ferramentes TIC. 20h
Disseny de continguts simples amb eines TIC:
• Anàlisi de tendències i evolució de continguts.
• Aplicació de conceptes bàsics de disseny de continguts.
• Creació d'imatges./ Creació d'animacions.
• Creació de vídeos./ Identificació d'altres tipus de continguts: Reels, Stories, etc.
Disseny de continguts complexos amb eines TIC:
• Gestió de ferramentes de creació de contingut.
• Descripció dels conceptes bàsics de Copy.
• Creació d'imatges, animacions i vídeos més complexos.
• Anàlisi de tendències i evolució de continguts.
• Aplicació de conceptes bàsics de disseny de continguts.
• Creació d'imatges./ Creació d'animacions.
• Creació de vídeos./ Identificació d'altres tipus de continguts: Reels, Stories, etc.
Disseny de continguts complexos amb eines TIC:
• Gestió de ferramentes de creació de contingut.
• Descripció dels conceptes bàsics de Copy.
• Creació d'imatges, animacions i vídeos més complexos.
Mòdul 4: Eines del Community. 10h
Identificació de les eines del Community més comunes.
• Programació de publicacions.
• Cerca de trending topics, hashtags, etc.
• Identificació de Keywords
• Optimització bàsica del SEO (posicionament en cercadors)
• Monitorització i anàlisi de KPI (indicador clau de rendiment)
• Programació de publicacions.
• Cerca de trending topics, hashtags, etc.
• Identificació de Keywords
• Optimització bàsica del SEO (posicionament en cercadors)
• Monitorització i anàlisi de KPI (indicador clau de rendiment)
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà coneixements clau per gestionar xarxes socials en un entorn professional, una habilitat essencial en el mercat laboral actual. Aquestes competències obriran les portes a diverses oportunitats laborals en sectors molt variats. Les sortides professionals inclouen:
• Gestió de xarxes socials i comunitats digitals (Community Manager)
• Creació i gestió de continguts digitals
• Especialista en màrqueting digital i xarxes socials
• Tècnic/a en comunicació i estratègies digitals
• Responsable de publicitat i promoció a xarxes socials
• Consultoria en imatge i reputació digital
• Suport tècnic en atenció a la clientela a través de xarxes socials
Aquestes oportunitats laborals es poden desenvolupar en empreses de diferents sectors, agències de màrqueting, mitjans de comunicació i projectes d’emprenedoria digital.
• Gestió de xarxes socials i comunitats digitals (Community Manager)
• Creació i gestió de continguts digitals
• Especialista en màrqueting digital i xarxes socials
• Tècnic/a en comunicació i estratègies digitals
• Responsable de publicitat i promoció a xarxes socials
• Consultoria en imatge i reputació digital
• Suport tècnic en atenció a la clientela a través de xarxes socials
Aquestes oportunitats laborals es poden desenvolupar en empreses de diferents sectors, agències de màrqueting, mitjans de comunicació i projectes d’emprenedoria digital.
Entitats col·laboradores

