Ciberbullying i la intervenció socioeducativa

Lloc
Fundació Paco Puerto Terrassa
C Unió 23 2a
08221
Terrassa
Referència
87891Aquest curs subvencionat proporcionarà a l’alumnat els coneixements i les eines necessaris per comprendre el fenomen del ciberbullying (ciberassetjament) i les seves causes i conseqüències. Un cop realitzat el curs, les persones participants hauran adquirit competències per identificar i prevenir casos de ciberbullying, així com per oferir suport adequat a les víctimes. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.
Requisits
En aquesta acció formativa no poden participar les persones treballadores al servei de l'administració pública.
Durant el procés de selecció es verificarà que la capçalera de la nòmina aportada per la persona que ha fet la inscripció no correspon a un organisme de l'administració pública.
El primer dia del curs presencial, es durà a terme la validació de la vostra identitat mitjançant la presentació i comprovació d'un dels documents d'identitat (DNI, NIE o permís de conduir).
Durant el procés de selecció es verificarà que la capçalera de la nòmina aportada per la persona que ha fet la inscripció no correspon a un organisme de l'administració pública.
El primer dia del curs presencial, es durà a terme la validació de la vostra identitat mitjançant la presentació i comprovació d'un dels documents d'identitat (DNI, NIE o permís de conduir).
Perfil de l´estudiant
No s'exigeix cap requisit per accedir a la formació, encara que s'han de posseir prou habilitats de comunicació lingüística que permetin cursar amb aprofitament la formació.Què aprendràs
Objectius generals
Explicar les característiques del bullying a l'entorn digital i desenvolupar elements d'intervenció per protegir i acompanyar les víctimes que el pateixen
Objectius específics
• Identificar el ciberassetjament i l'assetjament escolar
• Descriure el procés d'assetjament i ciberbullying
• Indicar quines accions podem dur a terme per prevenir el ciberbullying
Avaluació
• Prova teòrica: Qüestionari tipus test o preguntes curtes.
• Prova pràctica: Estudi de cas, creació d’un projecte (objectius, procés d’investigació i recull de dades, exposició oral i defensa) o d’una simulació d’una situació plantejada pel/la formador/a
• Prova pràctica: Estudi de cas, creació d’un projecte (objectius, procés d’investigació i recull de dades, exposició oral i defensa) o d’una simulació d’una situació plantejada pel/la formador/a
Mòdul 1: Ciberbullying i assetjament escolar. 5h
Definició de l'assetjament escolar i el ciberbullying
• Descriure què és el ciberbullying
• Detecció una situació d'assetjament
• Actuació dels pares i mares, les persones menors i les persones educadores davant d'un cas de bullying o ciberbullying
• El paper de la víctima, de la persona assetjadora i de les persones espectadores
• Aspectes legals, conseqüències per a l'assetjador i ajuda a les víctimes
• Descriure què és el ciberbullying
• Detecció una situació d'assetjament
• Actuació dels pares i mares, les persones menors i les persones educadores davant d'un cas de bullying o ciberbullying
• El paper de la víctima, de la persona assetjadora i de les persones espectadores
• Aspectes legals, conseqüències per a l'assetjador i ajuda a les víctimes
Mòdul 2: El procés d'assetjament i ciberbullying i les seves conseqüències. 5h
Anàlisi del procés d'assetjament i ciberbullying
• Fases de l'assetjament
• Tipologies de l'assetjament
• Tipus de conductes violentes: diferència entre agressivitat i violència
• Fases de l'assetjament
• Tipologies de l'assetjament
• Tipus de conductes violentes: diferència entre agressivitat i violència
Mòdul 3: La prevenció del Ciberbullying. 10h
Aplicació d'estratègies per evitar el ciberbullying
• Accions per evitar el ciberbullying
• Comunicació i família: aprendre a escoltar, generar autoestima i empatia a totes les etapes de la infància i l'adolescència
• Educació tecnològica
• Visualització de material audiovisual per tractar els casos d'assetjament escolar i ciberbullying
• Accions per evitar el ciberbullying
• Comunicació i família: aprendre a escoltar, generar autoestima i empatia a totes les etapes de la infància i l'adolescència
• Educació tecnològica
• Visualització de material audiovisual per tractar els casos d'assetjament escolar i ciberbullying
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb el ciberbullying i la intervenció socioeducativa. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:
• Educadors/es socials
• Mediadors/es escolars
• Tecnòlegs/òlogues educatius
• Psicòlegs/òlogues
• Monitors/es de lleure i monitors escolars
• Monitors/es de temps d’oci
• Integradors/es socials
• Educadors/es socials
• Mediadors/es escolars
• Tecnòlegs/òlogues educatius
• Psicòlegs/òlogues
• Monitors/es de lleure i monitors escolars
• Monitors/es de temps d’oci
• Integradors/es socials
Entitats col·laboradores

