Educació inclusiva centrada en el trastorn de l’espectre autista (TEA)

Lloc

ESCOLA MUNICIPAL DEL TREBALL - AJUNTAMENT DE GRANOLLERS
C ROGER DE FLOR 66
08401
Granollers

Estudiants formats

398

Valoració

Comparteix

Referència

87914
Aquest curs subvencionat proporcionarà a les persones participants els coneixements i les estratègies necessàries per a la inclusió de l’alumnat amb TEA a l’aula. Un cop realitzat el curs, s’hauran adquirit competències per aplicar tècniques d’adaptació curricular, així com estratègies de comunicació i socialització de manera efectiva. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.

Requisits

En aquesta acció formativa no poden participar les persones treballadores al servei de l'administració pública.
Durant el procés de selecció es verificarà que la capçalera de la nòmina aportada per la persona que ha fet la inscripció no correspon a un organisme de l'administració pública.

Perfil de l´estudiant

Complir com a mínim algun dels següents requisits:
• Certificat de professionalitat nivell 1.
• Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
• Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
• Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
• Certificat de Professionalitat de nivell 2.
• Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
• Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.

Què aprendràs

Objectius generals

Descriure als professionals de l'educació, els elements principals derivats de l'espectre autista per a la seva consideració a l'aula.

Objectius específics

• Identificar l'alumne i l'alumna amb autisme.
• Definir elements per a lorientació de la pràctica professional destinada a l'alumnat amb TEA en el marc de l'educació inclusiva.
• Identificar la perspectiva interdisciplinària per atendre les famílies de lalumnat amb TEA.

Avaluació

• Prova teòrica: Qüestionari tipus test o preguntes curtes.
• Prova pràctica: Estudi de cas, creació d’un projecte (objectius, procés d’investigació i recull de dades, exposició oral i defensa) o d’una simulació d’una situació plantejada pel/la formador/a

Mòdul 1: Conceptes bàsics sobre l'alumnat amb TEA. 10h

Identificació de les característiques principals de l'espectre Autista
• Causes i tipus de trastorn de l'espectre autista
• Malalties relacionades amb el trastorn
• Etapes de l´autisme infantil.

Distinció dels elements claus per a la inclusió
• Hàbits i les habilitats d'autonomia personal
• Llenguatge i estil de comunicació
• La interrelació amb l'alumnat i el personal docent.

Mòdul 2: Avaluació psicològica i implicació pedagògica. 15h

Elaboració d'un disseny d'avaluació psicològica
• Estil cognitiu i les implicacions que té en l'aprenentatge
• Estratègies que afavoreixin latenció a lalumnat amb TEA.

Demostració de recursos comunicatius
• Adaptacions curriculars: infantil, primària, secundària
• Recursos per atendre les necessitats psicoeducatives de l'alumnat dins de l'aula ordinària

Gestió del temps lliure i excursions
• Simulació d'estratègies per als esbarjos i menjadors escolars i simulació d'estratègies per fer excursions

Mòdul 3: El treball en equip i la perspectiva interdisciplinar. 10h

Disseny de la intervenció en el context familiar
• Necessitats de les famílies i orientació a la família de l'alumne i l'alumna amb autisme.

Descripció de tots els professionals implicats
• Relació entre psicopedagogs, mestres, educadors, logopedes, psicòlegs, etc.
• Varietat de recursos i tècniques pel tractament i el procés educatiu.
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb l’educació inclusiva centrada en el trastorn de l’espectre autista. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:

• Docents
• Psicopedagogs/ogues
• Monitors/es de lleure
• Monitors/es de menjador
• Integradors/es socials
• Orientadors/es educatius
• Especialistes en educació especial

Entitats col·laboradores

Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.