Comunicació no violenta

Lloc
Fundació Paco Puerto
VIA Laietana 16-18 8è
08003
Barcelona
Referència
87561Aquest curs subvencionat proporcionarà a l’alumnat les eines per comunicar-se de manera empàtica i efectiva mitjançant la comunicació no violenta (CNV), afavorint relacions positives i una millor gestió dels conflictes. Es treballaran tècniques per expressar necessitats pròpies, escoltar les dels altres sense jutjar i comunicar sentiments de manera assertiva i respectuosa, tant en l’àmbit personal com en el professional. Gaudeix adquirint nous recursos per a una comunicació més conscient i efectiva!
El material del curs s’entrega el primer dia de classe.
El material del curs s’entrega el primer dia de classe.
Requisits
Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.
Perfil de l´estudiant
No s'exigeix cap requisit per accedir a la formació, encara que s'han de posseir prou habilitats de comunicació lingüística que permetin cursar amb aprofitament la formació.Què aprendràs
Objectius generals
Identificar i aplicar estratègies i tècniques de comunicació no violenta, tenint en compte la gestió emocional a la interlocució, així com els elements que afavoreixen l'enfortiment de les relacions.
Objectius específics
• Identificar les pròpies necessitats/emocions i la relació amb les de la resta, evitant prejudicis i valoracions.
• Aplicar l'escolta activa a la comunicació, a partir d'estratègies i tècniques basades en l'empatia i l'assertivitat.
Avaluació
Prova teòrica-pràctica amb un dels següents formats depenent de l’habilitat interpersonal que s’estigui treballant: estudi i resolució d’un cas, simulació pràctica i exposició oral.
Mòdul 1: Gestió emocional en la comunicació. 20h
Identificació dels elements claus en la comunicació no violenta
• Les emocions pròpies i alienes
• L'observació dels fets sense avaluar, criticar ni qualificar
• Les estratègies per fer i rebre peticions de manera positiva
Elecció del nostre comportament davant de situacions d'enuig i/o gratitud
• Les peticions amb claredat i concreció
• Els comportaments positius davant de situacions de conflicte
• El reconeixement per a la connexió amb els altres
• La gestió de conflictes a través de la teoria CNV
• Les emocions pròpies i alienes
• L'observació dels fets sense avaluar, criticar ni qualificar
• Les estratègies per fer i rebre peticions de manera positiva
Elecció del nostre comportament davant de situacions d'enuig i/o gratitud
• Les peticions amb claredat i concreció
• Els comportaments positius davant de situacions de conflicte
• El reconeixement per a la connexió amb els altres
• La gestió de conflictes a través de la teoria CNV
Mòdul 2: Enfortiment de les relacions. 10h
Acceptació dels nostres límits a través de l'escolta activa
• Els elements actitudinals que són necessaris per fer una escolta activa i empàtica
• Les tècniques d'escolta activa i empàtica com a element clau a la comunicació no violenta
• Els elements actitudinals que són necessaris per fer una escolta activa i empàtica
• Les tècniques d'escolta activa i empàtica com a element clau a la comunicació no violenta
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb la comunicació no violenta (CNV). Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:
• Mediador/a de conflictes
• Facilitador/a en processos de diàleg
• Coach (entrenador/a) personal o d’equips
• Formador/a en habilitats comunicatives
• Professional de recursos humans, educador/a, terapeuta o líder d’equips que vulgui millorar les dinàmiques de grup, reduir tensions i fomentar entorns de treball més col·laboratius i empàtics
• Mediador/a de conflictes
• Facilitador/a en processos de diàleg
• Coach (entrenador/a) personal o d’equips
• Formador/a en habilitats comunicatives
• Professional de recursos humans, educador/a, terapeuta o líder d’equips que vulgui millorar les dinàmiques de grup, reduir tensions i fomentar entorns de treball més col·laboratius i empàtics
Entitats col·laboradores

