Comunicació no violenta

Lloc

Fundació Paco Puerto
VIA Laietana 16-18 8è
08003
Barcelona

Estudiants formats

129

Valoració

Comparteix

Referència

87561
Aquest curs subvencionat proporcionarà a l’alumnat les eines per comunicar-se de manera empàtica i efectiva mitjançant la comunicació no violenta (CNV), afavorint relacions positives i una millor gestió dels conflictes. Es treballaran tècniques per expressar necessitats pròpies, escoltar les dels altres sense jutjar i comunicar sentiments de manera assertiva i respectuosa, tant en l’àmbit personal com en el professional. Gaudeix adquirint nous recursos per a una comunicació més conscient i efectiva!
El material del curs s’entrega el primer dia de classe.

Requisits

El primer dia del curs presencial, es durà a terme la validació de la vostra identitat mitjançant la presentació i comprovació d'un dels documents d'identitat (DNI, NIE o permís de conduir).

Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.

Perfil de l´estudiant

No s'exigeix cap requisit per accedir a la formació, encara que s'han de posseir prou habilitats de comunicació lingüística que permetin cursar amb aprofitament la formació.

Què aprendràs

Objectius generals

Identificar i aplicar estratègies i tècniques de comunicació no violenta, tenint en compte la gestió emocional a la interlocució, així com els elements que afavoreixen l'enfortiment de les relacions.

Objectius específics

• Identificar les pròpies necessitats/emocions i la relació amb les de la resta, evitant prejudicis i valoracions.
• Aplicar l'escolta activa a la comunicació, a partir d'estratègies i tècniques basades en l'empatia i l'assertivitat.

Avaluació

Prova teòrica-pràctica amb un dels següents formats depenent de l’habilitat interpersonal que s’estigui treballant: estudi i resolució d’un cas, simulació pràctica i exposició oral.

Mòdul 1: Gestió emocional en la comunicació. 20h

Identificació dels elements claus en la comunicació no violenta
• Les emocions pròpies i alienes
• L'observació dels fets sense avaluar, criticar ni qualificar
• Les estratègies per fer i rebre peticions de manera positiva
Elecció del nostre comportament davant de situacions d'enuig i/o gratitud
• Les peticions amb claredat i concreció
• Els comportaments positius davant de situacions de conflicte
• El reconeixement per a la connexió amb els altres
• La gestió de conflictes a través de la teoria CNV

Mòdul 2: Enfortiment de les relacions. 10h

Acceptació dels nostres límits a través de l'escolta activa
• Els elements actitudinals que són necessaris per fer una escolta activa i empàtica
• Les tècniques d'escolta activa i empàtica com a element clau a la comunicació no violenta
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb la comunicació no violenta (CNV). Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:

• Mediador/a de conflictes
• Facilitador/a en processos de diàleg
• Coach (entrenador/a) personal o d’equips
• Formador/a en habilitats comunicatives
• Professional de recursos humans, educador/a, terapeuta o líder d’equips que vulgui millorar les dinàmiques de grup, reduir tensions i fomentar entorns de treball més col·laboratius i empàtics

Entitats col·laboradores

Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.