Eines de coaching. Nivell II

Lloc
+ TALENT
C ACADEMIA 1 ALTELL
25002
Lleida
Referència
87612Aquest curs subvencionat aprofundeix en tècniques avançades d’entrenament per acompanyar el creixement personal i professional, treballant habilitats com l’escolta activa, la formulació de preguntes poderoses i la gestió de bloquejos. També inclou estratègies per aplicar l’entrenament en equips i organitzacions per millorar el lideratge i el rendiment. El curs és ideal per a qui ja té coneixements bàsics i vol perfeccionar-los. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.
Requisits
Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.
Perfil de l´estudiant
No s'exigeix cap requisit per accedir a la formació, encara que s'han de posseir prou habilitats de comunicació lingüística que permetin cursar amb aprofitament la formació.Què aprendràs
Objectius generals
Identificar els estils de lideratge a través de la intel·ligència emocional i desenvolupar l'autolideratge a través de la metodologia del coaching d'equips
Objectius específics
• Diferenciar entre coaching executiu, coaching d'equips i/o líder coach, aplicant la comunicació circular i analitzant teories de la transformació d'equips i coaching sistèmic.
• Identificar els estils de lideratge a través de la intel·ligència emocional i descobrir les principals teories de la motivació per obtenir més informació dels col·laboradors.
Avaluació
Prova teòrica-pràctica amb un dels següents formats depenent de l’habilitat interpersonal que s’estigui treballant: estudi i resolució d’un cas, simulació pràctica i exposició oral.
Mòdul 1: Coaching d'equips. 20h
Descripció del coaching d'equips
• Definició del concepte
• Diferència entre grup, equip, EAR (equip d'alt rendiment)
• Identificació del rol del coach d'equip
• Enumeració dels tipus i beneficis
• Diferenciació entre el coaching executive i el coaching d'equips
• Relació d'habilitats i competències
• Identificació de les fases d'un procés
Aplicació de la comunicació a l'equip
• Anàlisi de les principals habilitats comunicatives
• Descripció de la comunicació circular
• Explicitació de la comunicació no violenta
Resum de transformació d'equips
• Descripció de les fases d'un equip segons John Whitmore
• Identificació dels tipus d'equips segons Ken Blanchard
• Definició de les 5 disfuncions d'un equip segons Lencioni
• Gestió del canvi amb La corba del canvi
• Anàlisi del model Tuckman
• Definició dels 8 passos de Kotter
Resum del Coaching sistèmic
• Definició de sistema
• Identificació de les constel·lacions sistèmiques
• Anàlisi de les constel·lacions familiars
• Distinció de les constel·lacions estructurals
• Definició del concepte
• Diferència entre grup, equip, EAR (equip d'alt rendiment)
• Identificació del rol del coach d'equip
• Enumeració dels tipus i beneficis
• Diferenciació entre el coaching executive i el coaching d'equips
• Relació d'habilitats i competències
• Identificació de les fases d'un procés
Aplicació de la comunicació a l'equip
• Anàlisi de les principals habilitats comunicatives
• Descripció de la comunicació circular
• Explicitació de la comunicació no violenta
Resum de transformació d'equips
• Descripció de les fases d'un equip segons John Whitmore
• Identificació dels tipus d'equips segons Ken Blanchard
• Definició de les 5 disfuncions d'un equip segons Lencioni
• Gestió del canvi amb La corba del canvi
• Anàlisi del model Tuckman
• Definició dels 8 passos de Kotter
Resum del Coaching sistèmic
• Definició de sistema
• Identificació de les constel·lacions sistèmiques
• Anàlisi de les constel·lacions familiars
• Distinció de les constel·lacions estructurals
Mòdul 2: El Líder coach. 10h
Elaboració del perfil del bon líder
• Definició de lideratge
• Identificació de l'autolideratge
• Comparació dels diferents estils de lideratge segons Daniel Goleman
• Definició del líder Coach
• Descripció del lideratge situacional
• Explicació del lideratge camaleònic
Anàlisi de les Teories motivacionals
• La piràmide de Maslow
• Les necessitats de McLelland
• Factors d'higiene de Hezberg
• Les expectatives de Vroom
• Definició de lideratge
• Identificació de l'autolideratge
• Comparació dels diferents estils de lideratge segons Daniel Goleman
• Definició del líder Coach
• Descripció del lideratge situacional
• Explicació del lideratge camaleònic
Anàlisi de les Teories motivacionals
• La piràmide de Maslow
• Les necessitats de McLelland
• Factors d'higiene de Hezberg
• Les expectatives de Vroom
Amb la realització d’aquest curs d’eines de coaching (entrenament), nivell ii, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb l’entrenament. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:
• Coach (entrenador/a) professional en l’àmbit personal, executiu o d’equips
• Consultor/a en desenvolupament organitzacional
• Formador/a en habilitats de lideratge
• Gestor/a de talent en recursos humans
• Líder d’equips, educador/a o terapeuta que aplica tècniques avançades d’entrenament per millorar el rendiment, la comunicació i el creixement personal o grupal
• Coach (entrenador/a) professional en l’àmbit personal, executiu o d’equips
• Consultor/a en desenvolupament organitzacional
• Formador/a en habilitats de lideratge
• Gestor/a de talent en recursos humans
• Líder d’equips, educador/a o terapeuta que aplica tècniques avançades d’entrenament per millorar el rendiment, la comunicació i el creixement personal o grupal
Entitats col·laboradores

