Eines per a la gestió de les emocions

Lloc
CCOO Granollers
Pius XII 5-6 bxos
08400
Granollers
Referència
87614Aquest curs subvencionat proporcionarà a l’alumnat les eines pràctiques necessàries per a la gestió emocional en diferents contextos i situacions. Un cop realitzat el curs, les persones participants hauran adquirit tècniques de regulació emocional, mindfulness (atenció plena) i estratègies per afrontar l’estrès i l’ansietat de manera efectiva. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.
Requisits
Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.
Perfil de l´estudiant
No s'exigeix cap requisit per accedir a la formació, encara que s'han de posseir prou habilitats de comunicació lingüística que permetin cursar amb aprofitament la formació.Què aprendràs
Objectius generals
Definir eines de gestió emocional i organització per millorar la qualitat de vida
Objectius específics
• Definir conceptes claus en relació amb la intel·ligència emocional, els seus objectius i impacte a la vida quotidiana.
• Descriure conceptes clau per aconseguir objectius en l'organització i la direcció de la vida pròpia.
• Enumerar eines de gestió emocional i organització per a la presa de decisions i assolir els objectius de la vida en diversos àmbits.
Avaluació
Prova teòrica-pràctica amb un dels següents formats depenent de l’habilitat interpersonal que s’estigui treballant: estudi i resolució d’un cas, simulació pràctica i exposició oral.
Mòdul 1: Intel·ligència emocional. 10h
Definició de conceptes clau
• La intel·ligència emocional segons D. Goleman
• Descripció d'emocions bàsiques
Observació de l'impacte de les emocions
• Objectius de l'anàlisi emocional
• Autoconeixement emocional i la consciència d'un mateix
• La importància de l'autoestima
Aplicació de la intel·ligència emocional en diferents àmbits
• Laboral
• Familiar
• Relacional-emocional
• La intel·ligència emocional segons D. Goleman
• Descripció d'emocions bàsiques
Observació de l'impacte de les emocions
• Objectius de l'anàlisi emocional
• Autoconeixement emocional i la consciència d'un mateix
• La importància de l'autoestima
Aplicació de la intel·ligència emocional en diferents àmbits
• Laboral
• Familiar
• Relacional-emocional
Mòdul 2: Presa de decisions. 10h
Identificació de les creences, valors i hàbits
• Exploració de creences: limitants i potenciadores
• Definició de la zona de confort
• Pensament sistèmic
• Percepcions distorsionades de la realitat
• Exploració de creences: limitants i potenciadores
• Definició de la zona de confort
• Pensament sistèmic
• Percepcions distorsionades de la realitat
Mòdul 3: Planificació i estratègies personals. 10h
Definició destratègies i eines
• Roda de la vida
• Mapes mentals
• Definició i organització de metes i objectius
• Tècniques de gestió de planificació d'activitats per a l'abast de fites
• Tècniques de gestió del temps
Anàlisi de casos pràctics
• Aplicabilitat a la vida personal
• Aplicabilitat a la vida laboral
• Roda de la vida
• Mapes mentals
• Definició i organització de metes i objectius
• Tècniques de gestió de planificació d'activitats per a l'abast de fites
• Tècniques de gestió del temps
Anàlisi de casos pràctics
• Aplicabilitat a la vida personal
• Aplicabilitat a la vida laboral
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb eines per a la gestió de les emocions. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:
• Coaches (entrenadors/es) emocionals
• Educadors/es socials
• Treballadors/es socials
• Integradors/es socials
• Monitors/es de lleure i escolars
• Departament de Recursos Humans.
• Treballadors/es que entenguin que la millora de la gestió emocional repercuteix en la millora del desenvolupament professional.
• Coaches (entrenadors/es) emocionals
• Educadors/es socials
• Treballadors/es socials
• Integradors/es socials
• Monitors/es de lleure i escolars
• Departament de Recursos Humans.
• Treballadors/es que entenguin que la millora de la gestió emocional repercuteix en la millora del desenvolupament professional.
Entitats col·laboradores

