Habilitats de comunicació

Habilitats De Comunicacio

Estudiants formats

2280

Valoració

Comparteix

Referència

87626
Aquest curs subvencionat proporcionarà a les persones participants les habilitats necessàries per a una comunicació efectiva en diferents contextos. Un cop realitzat el curs, s’hauran adquirit competències per aplicar tècniques de comunicació verbal i no verbal, escolta activa i resolució de conflictes de manera efectiva. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.

Requisits

Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.

Perfil de l´estudiant

No s'exigeix cap requisit per accedir a la formació, encara que s'han de posseir prou habilitats de comunicació lingüística que permetin cursar amb aprofitament la formació.

En modalitat de teleformació, l'alumnat ha de tenir les destreses suficients per a ser usuaris de la plataforma virtual en la qual es recolza l'acció formativa.

Què aprendràs

Objectius generals

Identificar i aplicar estratègies i tècniques de comunicació que facilitin la comunicació efectiva.

Objectius específics

• Identificar els factors i les tècniques per afavorir una comunicació efectiva, basada en l'assertivitat.
• Aplicar tècniques i estratègies de comunicació, incloent l'anàlisi sobre les emocions i les capacitats dels interlocutors i la seva gestió.

Avaluació

• Qüestionari tipus test o preguntes curtes
• Cas pràctic
• Redacció d’informes
• Activitats pràctiques dels continguts
• Infografies, documents informatius, presentacions, anàlisi d’eines
• Exposicions de treballs

És imprescindible fer els exàmens d’avaluació final per a poder obtenir la certificació.

Mòdul 1: Comunicació assertiva i efectiva. 20h

Identificació de la comunicació assertiva
• Factors de la comunicació efectiva
• Elements integrants de la comunicació
• Elements actitudinals per a una escolta activa i empàtica
• Tècniques d'escolta activa i empàtica
Execució coherent del missatge, identificant les possibles interferències
• Comunicació verbal i no verbal
• Barreres en la comunicació
• Estils de resposta a la comunicació verbal
• Opinions, aclariments o peticions

Mòdul 2: Psicologia de l'interlocutor. 10h

Aplicació de la psicologia de l'interlocutor a la comunicació
• Emocions en la comunicació
• Tècniques de comunicació empàtica
• Control de les emocions en situacions de conflicte
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb les habilitats de comunicació. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:

• Educadors/es socials.
• Treballadors/es socials.
• Psicòlegs/òlogues.
• Coaches (entrenadors/es).
• Representants sindicals.
• Personal de cara al públic.
• Treballadors/es que necessiten millorar les seves habilitats socials.

Entitats col·laboradores

Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.