Neurolideratge

Lloc
Fundació Paco Puerto
VIA Laietana 16-18 8è
08003
Barcelona
Referència
87680Aquest curs subvencionat proporcionarà a l’alumnat els coneixements necessaris per aprofundir en la neurociència i en els avenços més recents sobre el funcionament neuronal i les seves potencialitats en el desenvolupament humà. Alhora, es treballaran els aspectes teòrics i pràctics del lideratge i la seva aplicació en l’àmbit personal i professional. Aquesta formació ofereix una visió innovadora sobre el lideratge basat en la neurociència, proporcionant eines per millorar la presa de decisions, la gestió d’equips i el creixement personal. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.
Requisits
Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.
• Certificat de professionalitat nivell 1
• Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
• Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
• Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
• Certificat de Professionalitat de nivell 2
• Haver superat la prova daccés a Cicles Formatius de Grau Mitjà.
• Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat
Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.
Modalitat teleformació: A més de l'indicat anteriorment, l'alumnat ha de tenir les destreses suficients per a ser usuaris de la plataforma virtual en la qual es recolza l'acció formativa.
Perfil de l´estudiant
Complir com a mínim algun dels següents requisits:• Certificat de professionalitat nivell 1
• Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
• Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
• Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
• Certificat de Professionalitat de nivell 2
• Haver superat la prova daccés a Cicles Formatius de Grau Mitjà.
• Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat
Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.
Modalitat teleformació: A més de l'indicat anteriorment, l'alumnat ha de tenir les destreses suficients per a ser usuaris de la plataforma virtual en la qual es recolza l'acció formativa.
Què aprendràs
Objectius generals
Identificar dominàncies cerebrals als equips de treball i millores en les habilitats toves a través de la neurociència
Objectius específics
• Descriure el funcionament del nostre cervell, la seva estructura, les seves característiques principals, les diferents dominàncies cerebrals, així com la forma en què està programat.
• Identificar els estils de lideratge a través de la intel·ligència emocional i la neurociència
Avaluació
Prova teòrica-pràctica amb un dels següents formats depenent de l’habilitat interpersonal que s’estigui treballant: estudi i resolució d’un cas, simulació pràctica i exposició oral.
Mòdul 1 Introducció al neurolideratge. 15h
Identificació en el neurolideratge
• Objectius i competències del neurolideratge
• El cervell: Característiques i funcionament
• Estructura del cervell
• El cervell triú
• Les neurones mirall
Anàlisi de l'autoconsciència, autoregulació i transformació
• Models de dominància cerebrals
• Introducció a la PNL (Programació Neurolingüística)
• Impulsors de personalitat
• Intel·ligència Emocional
Diferenciació en la comunicació
• Tipus de comunicació
• Comunicació a les organitzacions
• Competències comunicatives del líder
• Comunicació assertiva
• Objectius i competències del neurolideratge
• El cervell: Característiques i funcionament
• Estructura del cervell
• El cervell triú
• Les neurones mirall
Anàlisi de l'autoconsciència, autoregulació i transformació
• Models de dominància cerebrals
• Introducció a la PNL (Programació Neurolingüística)
• Impulsors de personalitat
• Intel·ligència Emocional
Diferenciació en la comunicació
• Tipus de comunicació
• Comunicació a les organitzacions
• Competències comunicatives del líder
• Comunicació assertiva
Mòdul 2 El líder del segle XXI. 15h
Identificació del bon líder
• Definició de lideratge
• L'Autolideratge
• Tipus de lideratge
• Factors i teories motivacionals
• Model SCARF
Gestió del canvi
• La resistència al canvi segons la neurociència
• Models i corbes del canvi
Demostració en la presa de decisions
• Passos de la presa de decisions
• Creativitat en la presa de decisions
• Els 4 passos de Graham Wallas
• Model CREATES
• Tècniques per desenvolupar la creativitat
Gestió de conflictes
• El conflicte des de la neurociència
• Tipus i fases del conflicte
• L'instrument de Thomas Kilmann (TKI)
• La CNV (Comunicació No Violenta) com a resolució de conflictes
• Definició de lideratge
• L'Autolideratge
• Tipus de lideratge
• Factors i teories motivacionals
• Model SCARF
Gestió del canvi
• La resistència al canvi segons la neurociència
• Models i corbes del canvi
Demostració en la presa de decisions
• Passos de la presa de decisions
• Creativitat en la presa de decisions
• Els 4 passos de Graham Wallas
• Model CREATES
• Tècniques per desenvolupar la creativitat
Gestió de conflictes
• El conflicte des de la neurociència
• Tipus i fases del conflicte
• L'instrument de Thomas Kilmann (TKI)
• La CNV (Comunicació No Violenta) com a resolució de conflictes
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà competències aplicables a diversos àmbits professionals i personals. Facilitarà l’accés a llocs de treball com:
• Direcció d’equips professionals, socials i familiars
• Desenvolupament del lideratge personal per assolir objectius professionals
• Terapeutes i altres professionals dedicats a l’acompanyament i l’ajuda a persones
• Direcció d’equips professionals, socials i familiars
• Desenvolupament del lideratge personal per assolir objectius professionals
• Terapeutes i altres professionals dedicats a l’acompanyament i l’ajuda a persones
Entitats col·laboradores

