Programació neurolingüística

Referència
87772Aquest curs subvencionat proporcionarà a l’alumnat els coneixements necessaris per comprendre i maximitzar el funcionament de la ment, analitzant com aquesta percep, processa i comunica la informació a través del llenguatge. Un cop realitzat el curs, l’alumnat serà capaç d’identificar els patrons i els automatismes neuronals que condicionen el comportament humà, així com aplicar tècniques de programació neurolingüística (PNL) per reprogramar-se, generar canvis personals i desenvolupar habilitats de comunicació afectiva i efectiva, clau per a l’excel·lència personal i professional. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.
Requisits
Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.
Perfil de l´estudiant
No s'exigeix cap requisit per accedir a la formació, encara que s'han de posseir les habilitats de comunicació lingüística suficients que permetin cursar amb aprofitament la formacióQuè aprendràs
Objectius generals
Gestionar comportaments i situacions quotidianes a l'àmbit de la programació neurolingüística (PNL)
Objectius específics
• Interpretar les pressuposicions proposades per la PNL (Programació neurolingüística)
• Descriure les habilitats comunicatives presents i desenvolupar-ne de noves
Avaluació
Prova teòrica-pràctica amb un dels següents formats depenent de l’habilitat interpersonal que s’estigui treballant: estudi i resolució d’un cas, simulació pràctica i exposició oral.
Mòdul 1 Pressuposicions bàsiques de la PNL i la comunicació. 15h
Descripció dels principis bàsics
• Història i els usos actuals de la PNL (programació neurolingüística)
• Pressuposicions de la PNL (programació neurolingüística)
• Utilització dels sistemes representacionals de les submodalitats
• Interpretació vs descripció
• Nivells neurològics de Gregory Bateson i la seva ampliació per Robert Dilts
• Modificació de creen
• Història i els usos actuals de la PNL (programació neurolingüística)
• Pressuposicions de la PNL (programació neurolingüística)
• Utilització dels sistemes representacionals de les submodalitats
• Interpretació vs descripció
• Nivells neurològics de Gregory Bateson i la seva ampliació per Robert Dilts
• Modificació de creen
Mòdul 2 Habilitats comunicatives .15h
Diferenciació de tècniques de millora de les habilitats comunicatives
• Patró d'accés ocular
• Calibratge
• Execució del Rapport
• Experimentació de la triple posició perceptiva
• Aplicació de lescolta activa
• Reconeixement de la importància de la comunicació no verbal
• Comprensió de la congruència amb els rols comunicatius de Virginia Satir
• Execució d'ancoratges
• Patró d'accés ocular
• Calibratge
• Execució del Rapport
• Experimentació de la triple posició perceptiva
• Aplicació de lescolta activa
• Reconeixement de la importància de la comunicació no verbal
• Comprensió de la congruència amb els rols comunicatius de Virginia Satir
• Execució d'ancoratges
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb la programació neurolingüística. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:
• Teràpia amb PNL
• Ampliació de tècniques per a psicòlegs i psicòlogues i altres professionals de la salut.
• Assessorament i consultoria
• Direcció i gestió de recursos humans
• Àmbit comercial: vendes i atenció al públic
• Professionals de la formació: professorat, mestres i formadors i formadores
• Qualsevol persona interessada a millorar la seva salut emocional i les seves relacions familiars i socials
• Teràpia amb PNL
• Ampliació de tècniques per a psicòlegs i psicòlogues i altres professionals de la salut.
• Assessorament i consultoria
• Direcció i gestió de recursos humans
• Àmbit comercial: vendes i atenció al públic
• Professionals de la formació: professorat, mestres i formadors i formadores
• Qualsevol persona interessada a millorar la seva salut emocional i les seves relacions familiars i socials
Entitats col·laboradores


"*" indica camps obligatoris