Resolució de conflictes

Lloc
Fundació Paco Puerto Terrassa
C Unió 23 2a
08221
Terrassa
Referència
87782Aquest curs subvencionat proporciona estratègies per identificar, analitzar i gestionar desacords de manera efectiva, treballant tècniques de comunicació assertiva, mediació i negociació per trobar solucions col·laboratives. També s’hi inclou la gestió d’emocions i la reducció de tensions en entorns personals i professionals, que són útils en equips de treball, educació, lideratge i relacions personals.
El material del curs s’entrega el primer dia de classe.
El material del curs s’entrega el primer dia de classe.
Requisits
Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.
Perfil de l´estudiant
No s'exigeix cap requisit per accedir a la formació, encara que s'han de posseir prou habilitats de comunicació lingüística que permetin cursar amb aprofitament la formació.Què aprendràs
Objectius generals
Elaborar estratègies que permetin resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible.
Objectius específics
• Classificar els conceptes claus per a la identificació de conflictes i les seves tipologies.
• Identificar eines de comunicació i gestió emocional davant de situacions conflictives.
• Construir eines aplicables a la gestió de conflictes.
Avaluació
Prova teòrica-pràctica amb un dels següents formats depenent de l’habilitat interpersonal que s’estigui treballant: estudi i resolució d’un cas, simulació pràctica i exposició oral.
Mòdul 1 Definició del conflicte i classificació dels elements.10h
Classificació de les tipologies de conflictes (Moore,1995):
• Segons la pluralitat de persones implicades.
• Segons les parts que s'hi oposen.
• Segons la naturalesa.
• Segons la percepció.
• Segons la intensitat.
Exposició dels elements de conflicte:
• Persona, procés i problema.
Anàlisi d'una dinàmica de situació de conflicte:
• Exposició del Triangle de la Violència (Galtung, 2003)
• Exemples pràctics de conflicte.
• Segons la pluralitat de persones implicades.
• Segons les parts que s'hi oposen.
• Segons la naturalesa.
• Segons la percepció.
• Segons la intensitat.
Exposició dels elements de conflicte:
• Persona, procés i problema.
Anàlisi d'una dinàmica de situació de conflicte:
• Exposició del Triangle de la Violència (Galtung, 2003)
• Exemples pràctics de conflicte.
Mòdul 2 Tècniques de comunicació i gestió emocional. 10h
Definició dels elements en la comunicació segons diverses teories:
• La font
• El missatge: verbal o no verbal
• El canal o via
• El receptor/a del missatge
Identificació d'elements importants de la comunicació per reduir malentesos:
• Tècniques de la comunicació assertiva i els seus objectius
• Escolta activa
• L'empatia
• Comunicació intercultural
• Comunicació no verbal
Exposició de ferramentes per a la gestió emocional:
• Definició de les emocions: negatives, positives, ambigües, socials i estètiques (R. Bisquerra).
• Eines d'intel·ligència emocional (D. Goleman)
• La font
• El missatge: verbal o no verbal
• El canal o via
• El receptor/a del missatge
Identificació d'elements importants de la comunicació per reduir malentesos:
• Tècniques de la comunicació assertiva i els seus objectius
• Escolta activa
• L'empatia
• Comunicació intercultural
• Comunicació no verbal
Exposició de ferramentes per a la gestió emocional:
• Definició de les emocions: negatives, positives, ambigües, socials i estètiques (R. Bisquerra).
• Eines d'intel·ligència emocional (D. Goleman)
Mòdul 3 Eines aplicables a la gestió del conflicte 10.h
Classificació dels elements per a una negociació eficaç:
• Fases: Preparació, Objectius, Solucions, Concessions
Tècniques de resolució de conflicte:
• Negociació
• Conciliació
• Mediació
• Arbitratge
• Judici
Anàlisi d'exemples pràctics:
• Conflictes en àmbits educatius , laborals i socials
• Fases: Preparació, Objectius, Solucions, Concessions
Tècniques de resolució de conflicte:
• Negociació
• Conciliació
• Mediació
• Arbitratge
• Judici
Anàlisi d'exemples pràctics:
• Conflictes en àmbits educatius , laborals i socials
Amb la realització d’aquest curs de resolució de conflictes, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb la resolució de conflictes. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:
• Mediador/a en conflictes familiars, comunitaris o laborals
• Gestor/a d’equips en recursos humans
• Consultor/a en negociació i comunicació
• Professional en àmbits com l’educació, l’entrenament (coaching), la seguretat o la resolució de disputes legals o empresarials
• Mediador/a en conflictes familiars, comunitaris o laborals
• Gestor/a d’equips en recursos humans
• Consultor/a en negociació i comunicació
• Professional en àmbits com l’educació, l’entrenament (coaching), la seguretat o la resolució de disputes legals o empresarials
Entitats col·laboradores

