Atenció ciutadana i administració electrònica
Objectius generals
Objectius específics
 Saber donar solucions adequades a la ciutadania (Mòdul formatiu 4).
 Adquirir bones pràctiques laborals en el seu lloc de treball les quals generin un impacte positiu amb l’entorn on es desenvolupa l’activitat laboral tenint en compte la perspectiva verda (Mòdul formatiu 5).
Contingut
1.1. Principis generals i àmbit d'aplicació de la Llei 39/2015 i de la Llei 40/2015.
1.2. El procés de transformació cap a una administració electrónica: règim jurídic.
Mòdul formatiu 2: Drets i obligacions. 2 hores
2.1. Els drets de les persones i dels interessats i interessades relacionats amb l'administració electrònica.
2.2. Els drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb els AAPP.
Mòdul formatiu 3: Digitalització i documentació. 10 hores
3.1. El punt d’accés general
3.2. Assistència en l’ús dels mitjans electrònics
3.3. Sistemes d'identificació de les persones interessades i sistemes de signatura electrònica; el ReIDAS
3.4. Digitalització de la documentació: document electrònic (les metadades)
3.5. El dret del ciutadà i la ciutadana a no presentar dades i documents originals.
3.6. La còpia electrònica.
Mòdul formatiu 4: Administració electrònica. 15 hores
4.1. L'expedient electrònic: contingut. Tramitació del procediment i incidència de la forma electrònica.
4.2. La seu electrònica i el punt d'accés general electrònic
4.3. El registre electrònic i la representació electrónica.
4.4. El registre d'apoderaments electrònics: requisits i classes.
4.5. El registre del funcionariat habilitat: característiques i funcions.
4.6. El registre electrònic d’apoderaments: característiques i funcionament.
4.7. La contractació i la factura electrónica: l’Administració oberta de Catalunya
4.8. Les notificacions electròniques: l’e-tauler
4.9. Les eines de tramitació electrònica a Catalunya
4.10. La carpeta ciutadana
Mòdul formatiu 5: La responsabilitat social: introducció a la sostenibilitat i economia verda. 1,5 hores.
Aquesta acció formativa està vinculada a la Unitat de Competència del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals:
MRR_ADGD_UC0233_2 Manejar aplicacions ofimàtiques en la gestió de la informació i la documentació