Informació important
Les classes virtuals serviran per incidir en els punts més importants del temari.
Aquestes classes es gravaran, i sempre que sigui possible, estaran disponibles en la plataforma com a material de consulta fins a la data de l'examen.
A més, a la plataforma es penjarà també altra documentació (resums, esquemes, normatives, lleis, tests), que el formador cregui oportuna per un millor seguiment i aprofitament del curs.
Hi haurà una coordinadora del curs, que serà el referent de contacte dels/les alumnes per a totes aquelles qüestions relacionades amb la gestió i que es facilitarà abans de l'inici.
Per un bon seguiment del curs, es imprescindible que les persones inscrites tinguin un ordinador amb bona connexió a internet.
Per qualsevol dubte, contacteu amb
Fundació Paco Puerto. fppuerto@ccoo.cat
Forma de Pagament
La realització del curs està condicionada a que es cobreixin les places disponibles, en cas que no es pugui realitzar per baixa demanda, es comunicarà a les persones matriculades i es retornaran íntegrament les quantitats abonades. En el cas que els/les alumnes matriculades es donin de baixa, es retornarà el 80% de la matricula si la baixa es anterior en 7 dies a la data d’inici del curs. Si la baixa és posterior, però abans de l'inici del curs, es retornarà el 50% de la matrícula.
En cas que l'alumne decideixi donar-se de baixa de la seva afiliació abans de la finalització del curs, s'aplicarà automàticament la tarifa corresponent al preu de no afiliat. El càrrec per la diferència es realitzarà automàticament mitjançant el cobrament a la targeta de crèdit/dèbit utilitzada per a la inscripció al curs.
Contingut
1. La Constitució espanyola de 1978. Estructura i principis generals. El Tribunal Constitucional. La reforma constitucional.
2. L’Estatut d’autonomia de Catalunya. La Generalitat de Catalunya i els seus òrgans de govern.
Part Específica
1. La província en el règim local. Organització provincial. Competències.
2. El municipi. Organització municipal. Competències.
3. Altres entitats locals. Mancomunitats. Agrupacions. La comarca. Entitats d’àmbit territorial inferior al municipi.
4. Ordenances i reglaments de les entitats locals. Classes. Procediments d’elaboració i aprovació.
5. La funció pública local. El personal al servei de l’Administració local: funcionaris, personal eventual i personal laboral. L’ingrés a la funció pública. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari. La relació de serveis dels funcionaris públics locals. Drets i deures dels funcionaris locals. Sistema retributiu. Les situacions administratives.
6. Contractes de les administracions públiques: obres, concessió d’obres, concessió de serveis, subministrament, serveis. Parts en el contracte: òrgan de contractació, competència per contractar, capacitat i prohibicions de contractar, responsable del contracte, perfil del contractant, solvència i classificació de les empreses. Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seva revisió. Garanties exigibles. Actuacions relatives a la contractació de les administracions públiques: preparació, adjudicació, efectes, compliment i extinció dels contractes de les administracions públiques.
7. Les hisendes locals i els seus pressupostos. Classificació dels ingressos. Ordenances fiscals. Els pressupostos de les entitats locals: concepte, principis i estructura. Elaboració i aprovació del pressupost.
8. Els actes administratius. Elements. Motivació i forma. Eficàcia de l’acte administratiu: notificació i publicació. Invalidesa dels actes: nul·litat i anul·labilitat
9. El procediment administratiu. Els interessats. L’expedient. Còmput de terminis. Fases del procediment. Revisió dels actes administratius. Recursos administratius.
10. Les administracions públiques i la societat de la informació. L’administració electrònica.
11. La protecció de dades de caràcter personal. Obligació del seu compliment
12. Els principis de transparència i bon govern. Legislació bàsica, objecte, àmbit d’aplicació i definicions. Transparència de l’activitat pública i accés a la informació.
13. Funcionament dels òrgans col·legiats locals. Convocatòria i ordre del dia. Règim de sessions i acords. Votacions. Actes i certificats dels acords.
14. L’arxiu. Definició i funció de l’arxiu a l’Administració. Ordenació dels documents. Ordenació numèrica, cronològica i alfabètica. El registre d’entrada i sortida de documents.
15. Concepte i contingut dels documents propis de l’Administració: dictàmens, decrets, propostes de resolució, convenis, notificacions, informes, etc.
16. Organització i funcionament de la Diputació de Barcelona. Objectius que té plantejats en relació amb l’àmbit local. Principals polítiques d’assistència i assessorament. Aspectes bàsics de les polítiques d’igualtat de gènere de la Diputació de Barcelona.