Comunicació i col·laboració amb eines digitals (ACTIC Nivell bàsic)

Lloc

INSTITUT MONTILIVI
AV MONTILIVI 125
17003
Girona

Estudiants formats

993

Valoració

Comparteix

Referència

87559
Aquest curs subvencionat dotarà l’alumnat de les competències digitals clau mitjançant materials actualitzats i recursos de qualitat. A través de tests i pràctiques amb preguntes similars a les de l’examen oficial, l’alumnat es prepararà amb garanties per a l’acreditació ACTIC. El curs compta amb un equip docent altament experimentat en la seva impartició i garanteix una formació efectiva i pràctica. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.

Requisits

Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.

Perfil de l´estudiant

No es requereixen acreditacions/titulacions. No obstant això, s'han de posseir les habilitats de comunicació lingüística suficients que permetin cursar amb aprofitament la formació.

Què aprendràs

Objectius generals

Aplicar estratègies de comunicació i col·laboració a través d'eines i aplicacions digitals amb la finalitat de participar en la societat digital.

Objectius específics

• Identificar eines i les seves funcionalitats per a interaccionar i compartir informació, adaptant l'estil comunicatiu a les característiques pròpies de l'eina i l'entorn digital.
• Adquirir estratègies de col·laboració entre persones, promovent el treball en equip mitjançant l'ús d'eines digitals.
• Identificar eines de participació ciutadana per a realitzar peticions, gestions administratives, mostrar opinions i formular preguntes per a promoure el canvi social.

Avaluació

La prova final consisteix a resoldre en un temps concret un conjunt d’activitats (també anomenades preguntes) de diversos tipus.
Per al nivell 1 (certificat bàsic): 75 minuts i 40 activitats.
Per superar la prova cal que la puntuació obtinguda sigui almenys el 70% de la puntuació màxima. Els exercicis resolts parcialment es puntuaran amb un criteri de proporcionalitat.

Mòdul 1: Interacció i compartició d'informació i continguts digitals. 20h

Identificació d'eines de comunicació síncrona i asíncrona
• Característiques i formats de cada eina.
• Correu electrònic i missatgeria instantània
• Fòrums i blogs
• Registre i accés
• Configuració del perfil: nom, imatge, informació entre altres.
• Notificacions
• Connexió i configuració de maquinari extern: micròfon i càmera
Especificacions per a compartir de la informació
• Compartir i enviar: arxius entre dispositius i amb altres persones, sincronitzar marcadors o enllaços web, ubicació i contactes
• Paràmetres bàsics de personalització del navegador
Descripció de les fases de participació en comunitats digitals
• Identificació de comunitats digitals
• Característiques i funcionalitats de cada espai
• Registre i configuració del perfil. Configuració de la privacitat i seguretat
Comprensió de Ia realitat virtual i augmentada
• Interacció amb realitat virtual i augmentada.
• Manipulació d'eines per a accedir.
• Navegació en l'entorn virtual d'aprenentatge on es realitza el programa formatiu
• Inici i tancament de sessió.
• Canals de comunicació: fòrum, xat, missatgeria entre altres
• Accés als continguts d'aprenentatge del programa.
• Lliurament d'activitats pràctiques i realització de qüestionaris

Mòdul 2: Iniciació en la col·laboració entre persones i equips mitjançant eines digitals. 10h

Identificació i ús d'eines digitals per al treball col·laboratiu
• Eines de comunicació i compartició d'informació i eines de creació de continguts de manera col·laborativa
• Permisos individuals/col·lectius i accés a la informació compartida
Identificació i comprensió de normes d'ús establertes en l'equip
• Canals de comunicació a utilitzar
• Nomenclatura d'arxius
• Compliment de la planificació

Mòdul 3: Eines bàsiques de participació en la societat digital. 10h

Ús bàsic d'espais, plataformes i serveis per a participar en la societat digital
• Gestions administratives amb entitats, empreses i administració.
• Carpeta digital del ciutadà / seu electrònica.
• Canals de contacte i consultes amb entitats, empreses i administració.
• Mecanismes d'accés segur i personal: PIN, certificat digital, SSO, verificació en dos passos entre altres
• Signatura digital
Integració de mitjans digitals en els hàbits quotidians
• Mitjans de comunicació: missatgeria, correu electrònic i formularis de contacte i mitjans de participació: consultes a través de canals digitals a entitats, empreses i administració.
• Tràmits bàsics amb l'administració a través de la seu electrònica.
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat obtindrà l’acreditació ACTIC, una certificació que obre la porta a nombroses sortides professionals en un mercat laboral cada cop més digitalitzat i on les competències digitals són essencials. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:

• Administratiu/iva amb competències digitals
• Educador/a digital
• Personal sanitari amb habilitats digitals
• Tècnic/a informàtic
• Comercial amb coneixements digitals
• Suport tècnic en l’àmbit digital
• Gestor/a de projectes digitals
• Personal administratiu a l’Administració pública

Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.