Educació inclusiva centrada en el trastorn d’atenció (TDA)

Lloc
Fundació Paco Puerto Terrassa
C Unió 23 2a
08221
Terrassa
Referència
88689Aquest curs subvencionat proporcionarà a les persones participants les eines i les estratègies necessàries per atendre l’alumnat amb TDA a l’aula. Un cop realitzat el curs, s’hauran adquirit competències per aplicar tècniques d’adaptació curricular i d’intervenció per millorar l’aprenentatge i el comportament de l’alumnat amb TDA. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.
Requisits
En aquesta acció formativa no poden participar les persones treballadores al servei de l'administració pública.
Durant el procés de selecció es verificarà que la capçalera de la nòmina aportada per la persona que ha fet la inscripció no correspon a un organisme de l'administració pública.
El primer dia del curs presencial, es durà a terme la validació de la vostra identitat mitjançant la presentació i comprovació d'un dels documents d'identitat (DNI, NIE o permís de conduir).
• Certificat de professionalitat nivell 1.
• Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
• Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
• Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
• Certificat de Professionalitat de nivell 2.
• Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
• Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.
Durant el procés de selecció es verificarà que la capçalera de la nòmina aportada per la persona que ha fet la inscripció no correspon a un organisme de l'administració pública.
El primer dia del curs presencial, es durà a terme la validació de la vostra identitat mitjançant la presentació i comprovació d'un dels documents d'identitat (DNI, NIE o permís de conduir).
Perfil de l´estudiant
Complir com a mínim algun dels següents requisits:• Certificat de professionalitat nivell 1.
• Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
• Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
• Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
• Certificat de Professionalitat de nivell 2.
• Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
• Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.
Què aprendràs
Objectius generals
Identificar i organitzar les característiques del TDA/H (trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat) i la importància d'una educació inclusiva.
Objectius específics
• Identificar els alumnes amb TDA/H, així com saber com tractar-lo.
• Orientar els familiars amb alumnes amb TDA/H.
Avaluació
• Prova teòrica: Qüestionari tipus test o preguntes curtes.
• Prova pràctica: Estudi de cas, creació d’un projecte (objectius, procés d’investigació i recull de dades, exposició oral i defensa) o d’una simulació d’una situació plantejada pel/la formador/a
• Prova pràctica: Estudi de cas, creació d’un projecte (objectius, procés d’investigació i recull de dades, exposició oral i defensa) o d’una simulació d’una situació plantejada pel/la formador/a
Mòdul 1: Detecció i diagnòstic del TDAH. 10 hores
Anàlisi sobre la relació entre cervell, trastorn i salut mental
• Descripció del cervell i el TDAH
• Distinció entre salut mental, malaltia i trastorn mentals
Identificació dels conceptes del TDAH
• Característiques de la Impulsivitat
• Hiperactivitat
• Dèficit d'atenció
Anàlisi de les causes del TDAH.
• L'origen biològic, genètic, social o ambiental
• Factors de risc versus factors protectors
• Descripció del cervell i el TDAH
• Distinció entre salut mental, malaltia i trastorn mentals
Identificació dels conceptes del TDAH
• Característiques de la Impulsivitat
• Hiperactivitat
• Dèficit d'atenció
Anàlisi de les causes del TDAH.
• L'origen biològic, genètic, social o ambiental
• Factors de risc versus factors protectors
Mòdul formatiu 2: Abordatge multidisciplinari del TDAH.
Formulació del diagnòstic d'un alumne amb TDAH
• Anàlisi de l'estat emocional
• Comunicació amb la família
Resum de pautes i estratègies d'intervenció educativa
• Descripció de la persona educadora com a referent emocional
• Tècniques i recursos per a la intervenció educativa Anàlisi de l'estat emocional
• Anàlisi de l'estat emocional
• Comunicació amb la família
Resum de pautes i estratègies d'intervenció educativa
• Descripció de la persona educadora com a referent emocional
• Tècniques i recursos per a la intervenció educativa Anàlisi de l'estat emocional
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb l’educació inclusiva centrada en el trastorn d’atenció. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:
• Docents
• Psicopedagogs/ogues
• Orientadors/es educatius
• Monitors/es de lleure
• Monitors/es de menjador
• Integradors/es socials
• Especialistes en educació especial
• Docents
• Psicopedagogs/ogues
• Orientadors/es educatius
• Monitors/es de lleure
• Monitors/es de menjador
• Integradors/es socials
• Especialistes en educació especial
Més informació
Entitats col·laboradores

