Educació inclusiva centrada en la dislèxia

Lloc

+ TALENT
C ACADEMIA 1 ALTELL
25002
Lleida

Valoració

Comparteix

Referència

87916
Aquest curs subvencionat proporcionarà a les persones participants els coneixements i les estratègies necessàries per a la detecció i la intervenció de la dislèxia a l’aula. Un cop realitzat el curs, s’hauran adquirit competències per aplicar tècniques d’adaptació curricular i de suport per a l’alumnat amb dislèxia de manera efectiva. El material del curs s’entrega al primer dia de classe.

Requisits

En aquesta acció formativa no poden participar les persones treballadores al servei de l'administració pública.
Durant el procés de selecció es verificarà que la capçalera de la nòmina aportada per la persona que ha fet la inscripció no correspon a un organisme de l'administració pública.

Perfil de l´estudiant

Complir com a mínim algun dels següents requisits:
• Certificat de professionalitat nivell 1.
• Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
• Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
• Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
• Certificat de Professionalitat de nivell 2.
• Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
• Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.

Què aprendràs

Objectius generals

Descriure elements que permetin als professionals el treball efectiu a l'aula, amb alumnes amb dislèxia.

Objectius específics

• Identificar el concepte des del punt de vista teòric i descriure els conceptes de dislèxia, digrafia i disortografia.
• Aplicar estratègies d'intervenció a l'aula per millorar el procés d'aprenentatge dels alumnes amb aquest tipus de problemàtica.

Avaluació

• Prova teòrica: Qüestionari tipus test o preguntes curtes.
• Prova pràctica: Estudi de cas, creació d’un projecte (objectius, procés d’investigació i recull de dades, exposició oral i defensa) o d’una simulació d’una situació plantejada pel/la formador/a



Mòdul 1: Conceptes bàsics sobre la dislèxia

Identificació del concepte de dislèxia i diferenciar-lo de disortografia i disgrafia
• Bases neurològiques i processament psicolingüístic
• Processos de lectura/ Processos d'escriptura
Reconeixement de les característiques de l'alumnat amb dislèxia
• Diagnòstic mitjançant el reconeixement de les característiques que presenta el nen dislèxicia
• Perfil de dificultats
Disseny del procés d'avaluació
• Criteris diagnòstics
• Informe psicopedagògic

Mòdul 2: La intervenció educativa amb infància amb dislèxia

Anàlisi sobre les dificultats d'aprenentatge que tenen els alumnes dislèxics
• Mètodes d'ensenyament de la lectura
• Reconeixement de les noves tècniques d'intervenció per tractar les dificultats de la lectoescriptura.
Intervenció en la dislèxia, disortografia i disgrafia
• L'atenció precoç/ La intervenció segons el component afectat
• La intervenció específica segons diferents programes
• La intervenció a l'aula i fora de l'aula
• L'ús de recursos específics
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb l’educació inclusiva centrada en la dislèxia. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:

• Docents
• Psicopedagogs/ogues
• Orientadors/es educatius
• Especialistes en educació especial

Entitats col·laboradores

Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.