Intervenció educativa en alumnat amb altes capacitats

Lloc
Fundació Paco Puerto
VIA Laietana 16-18 8è
08003
Barcelona
Referència
87957Aquest curs subvencionat d’intervenció educativa en alumnat amb altes capacitats forma les persones professionals de l’educació en estratègies i metodologies per identificar, atendre i potenciar el desenvolupament de l’alumnat amb altes capacitats intel·lectuals. El curs inclou continguts sobre diferenciació curricular, estratègies d’ensenyament personalitzat i la gestió emocional d’aquest alumnat, que sovint necessita una atenció especial per desenvolupar el seu potencial de manera òptima. També s’aborden les necessitats socials i emocionals de l’alumnat amb altes capacitats i com treballar amb les famílies per aconseguir una educació integral. L’objectiu és proporcionar eines per millorar l’experiència educativa d’aquestes persones estudiants, afavorint el seu creixement intel·lectual i personal. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.
Requisits
En aquesta acció formativa no poden participar les persones treballadores al servei de l'administració pública.
Durant el procés de selecció es verificarà que la capçalera de la nòmina aportada per la persona que ha fet la inscripció no correspon a un organisme de l'administració pública.
• Certificat de professionalitat nivell 1.
• Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
• Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
• Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
• Certificat de Professionalitat de nivell 2.
• Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
• Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.
Durant el procés de selecció es verificarà que la capçalera de la nòmina aportada per la persona que ha fet la inscripció no correspon a un organisme de l'administració pública.
Perfil de l´estudiant
Complir com a mínim algun dels següents requisits:• Certificat de professionalitat nivell 1.
• Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
• Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
• Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
• Certificat de Professionalitat de nivell 2.
• Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
• Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.
Què aprendràs
Objectius generals
Identificar eines per dotar les persones participants d'estratègies de detecció d'alumnes amb capacitats altes
Objectius específics
• Definir el concepte d'altes capacitats
• Descriure estratègies educatives globals i concretes per optimitzar el procés d'aprenentatge de l'alumnat amb capacitats altes a l'aula
Avaluació
• Prova teòrica: Qüestionari tipus test o preguntes curtes.
• Prova pràctica: Estudi de cas, creació d’un projecte (objectius, procés d’investigació i recull de dades, exposició oral i defensa) o d’una simulació d’una situació plantejada pel/la formador/a
• Prova pràctica: Estudi de cas, creació d’un projecte (objectius, procés d’investigació i recull de dades, exposició oral i defensa) o d’una simulació d’una situació plantejada pel/la formador/a
Mòdul 1: Altes capacitats. 15h
Descripció del concepte d'altes capacitats
• Anàlisi de la descripció referent a altes capacitats
• Ús del concepte d'altes capacitats
• Anàlisi de la descripció referent a altes capacitats
• Ús del concepte d'altes capacitats
Mòdul 2: Detecció i avaluació psicopedagògica a l'aula. 15h
Identificació d'altes capacitats a l'aula, confecció del procés que cal seguir i la seva aplicació a l'aula
• Aplicació de models d'intervenció i estratègies per utilitzar a l'aula
• Seguiment del procés
• Aplicació de models d'intervenció i estratègies per utilitzar a l'aula
• Seguiment del procés
Amb la realització d’aquest curs d’intervenció educativa en alumnat amb altes capacitats, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb l’educació especialitzada. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:
• Professor/a d’educació especial, especialitzat en alumnat amb altes capacitats en escoles o instituts
• Consultor/a educatiu per a centres escolars que vulguin implementar programes específics per a aquests alumnes
• Formador/a en estratègies educatives personalitzades per a docents
• Membre d’equips multidisciplinaris de psicopedagogia i orientació educativa
• Col·laborador/a amb associacions i fundacions dedicades a l’acompanyament de persones amb altes capacitats
• Professor/a d’educació especial, especialitzat en alumnat amb altes capacitats en escoles o instituts
• Consultor/a educatiu per a centres escolars que vulguin implementar programes específics per a aquests alumnes
• Formador/a en estratègies educatives personalitzades per a docents
• Membre d’equips multidisciplinaris de psicopedagogia i orientació educativa
• Col·laborador/a amb associacions i fundacions dedicades a l’acompanyament de persones amb altes capacitats
Entitats col·laboradores

