Habilitats de comunicació

Habilitats De Comunicacio

Lloc

CCOO Mataró
Castaños 120
08302
Mataro

Estudiants formats

2278

Valoració

Comparteix

Referència

87624
Aquest curs subvencionat proporcionarà a les persones participants les habilitats necessàries per a una comunicació efectiva en diferents contextos. Un cop realitzat el curs, s’hauran adquirit competències per aplicar tècniques de comunicació verbal i no verbal, escolta activa i resolució de conflictes de manera efectiva. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.

Requisits

El primer dia del curs presencial, es durà a terme la validació de la vostra identitat mitjançant la presentació i comprovació d'un dels documents d'identitat (DNI, NIE o permís de conduir).

Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.

Perfil de l´estudiant

No s'exigeix cap requisit per accedir a la formació, encara que s'han de posseir prou habilitats de comunicació lingüística que permetin cursar amb aprofitament la formació.

En modalitat de teleformació, l'alumnat ha de tenir les destreses suficients per a ser usuaris de la plataforma virtual en la qual es recolza l'acció formativa.

Què aprendràs

Objectius generals

Identificar i aplicar estratègies i tècniques de comunicació que facilitin la comunicació efectiva.

Objectius específics

• Identificar els factors i les tècniques per afavorir una comunicació efectiva, basada en l'assertivitat.
• Aplicar tècniques i estratègies de comunicació, incloent l'anàlisi sobre les emocions i les capacitats dels interlocutors i la seva gestió.

Avaluació

Prova teòrica-pràctica amb un dels següents formats depenent de l’habilitat interpersonal que s’estigui treballant: estudi i resolució d’un cas, simulació pràctica i exposició oral.

Mòdul 1: Comunicació assertiva i efectiva. 20h

Identificació de la comunicació assertiva
• Factors de la comunicació efectiva
• Elements integrants de la comunicació
• Elements actitudinals per a una escolta activa i empàtica
• Tècniques d'escolta activa i empàtica
Execució coherent del missatge, identificant les possibles interferències
• Comunicació verbal i no verbal
• Barreres en la comunicació
• Estils de resposta a la comunicació verbal
• Opinions, aclariments o peticions

Mòdul 2: Psicologia de l'interlocutor. 10h

Aplicació de la psicologia de l'interlocutor a la comunicació
• Emocions en la comunicació
• Tècniques de comunicació empàtica
• Control de les emocions en situacions de conflicte
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb les habilitats de comunicació. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:

• Educadors/es socials.
• Treballadors/es socials.
• Psicòlegs/òlogues.
• Coaches (entrenadors/es).
• Representants sindicals.
• Personal de cara al públic.
• Treballadors/es que necessiten millorar les seves habilitats socials.

Més informació

fppuerto.voriental@ccoo.cat938709152

dl,dm,dc,dj (9:30 a 14; 16 a 18) i dv (9:30 a 14)

Entitats col·laboradores

Fundació Paco Puerto
Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.