Tècniques de maneig en la comunicació verbal davant una situació potencialment violenta

Tecniques De Maneig En La Comunicacio Verbal Davant Una Situacio Potencialment Violenta

Lloc

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIO I TREBALL VILANOVA
C UNIÓ 81-87
08800
Vilanova i la Geltru

Comparteix

Referència

87789
Aquest curs subvencionat dotarà l’alumnat de coneixements sobre tècniques, estratègies i recursos per actuar davant d’una situació potencialment violenta. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.

Requisits

Segons normativa de la subvenció que finança el curs, la participació del personal al servei de l'administració pública en aquesta acció formativa, queda limitada a un màxim del 10% del total dels participants del pla formatiu.

Perfil de l´estudiant

No s'exigeix cap requisit per accedir a la formació, encara que s'han de posseir prou habilitats de comunicació lingüística que permetin cursar amb aprofitament la formació.

Què aprendràs

Objectius generals

Definir habilitats comunicatives que permetin actuar adequadament davant de situacions agressives.

Avaluació

Prova teòrica-pràctica amb un dels següents formats depenent de l’habilitat interpersonal que s’estigui treballant: estudi i resolució d’un cas, simulació pràctica i exposició oral.

Mòdul 1: Maneig de situacions agressives en la comunicació verbal


Anàlisi de les habilitats comunicatives
• Identificació dels factors que intervenen en una comunicació efectiva
• Coneixement dels elements que integren la comunicació
• Identificació dels elements actitudinals que són necessaris per fer una escolta activa i empàtica
• Aplicació de tècniques d'escolta activa i empàtica com a element clau a la comunicació efectiva
• Superació de les barreres de comunicació en el professional utilitzant eines de comunicació
Utilització de les respostes assertives en comunicació verbal per a la superació de situacions agressives
• Identificació dels diferents estils de resposta en la comunicació verbal: agressiu, passiu i assertiu
• Expressió d'opinions, aclariments o peticions utilitzant la resposta assertiva
• Superació de conflictes i situacions que comportin agressivitat
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en aquelles ocupacions del camp social en les quals sigui necessari tenir coneixements sobre comunicació verbal. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:

• Mediador/a
• Psicòleg/òloga o terapeuta
• Formador/a en seguretat
• Responsable de recursos humans
• Agent de seguretat
• Treballador/a social
• Cap d’equip en entorns de treball de risc
• Coordinador/a d’emergències
• Especialista en comunicació interpersonal
• Gestor/a de conflictes
• Educador/a social
• Tècnic/a de seguretat privada
• Agent de policia
• Consultor/a en gestió de crisi
• Coordinador/a d’atenció al client en situacions delicades

Certificat

Assistència i Aprofitament

Entitats col·laboradores

Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.