Educació emocional a l’aula

Lloc
Fundació Paco Puerto Terrassa
C Unió 23 2a
08221
Terrassa
Referència
87908Aquest curs subvencionat proporcionarà a les persones participants les competències necessàries per integrar l’educació emocional en la pràctica educativa. Un cop realitzat el curs, s’hauran adquirit coneixements sobre metodologies i activitats per fomentar el desenvolupament emocional de l’alumnat de manera efectiva. El material del curs s’entrega el primer dia de classe.
Requisits
En aquesta acció formativa no poden participar les persones treballadores al servei de l'administració pública.
Durant el procés de selecció es verificarà que la capçalera de la nòmina aportada per la persona que ha fet la inscripció no correspon a un organisme de l'administració pública.
El primer dia del curs presencial, es durà a terme la validació de la vostra identitat mitjançant la presentació i comprovació d'un dels documents d'identitat (DNI, NIE o permís de conduir).
• Certificat de professionalitat nivell 1
• Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent
• Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent
• Certificat de Professionalitat de nivell 2
• Haver superat la prova d'accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà
• Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat
Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.
Durant el procés de selecció es verificarà que la capçalera de la nòmina aportada per la persona que ha fet la inscripció no correspon a un organisme de l'administració pública.
El primer dia del curs presencial, es durà a terme la validació de la vostra identitat mitjançant la presentació i comprovació d'un dels documents d'identitat (DNI, NIE o permís de conduir).
Perfil de l´estudiant
Complir com a mínim algun dels següents requisits:• Certificat de professionalitat nivell 1
• Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent
• Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent
• Certificat de Professionalitat de nivell 2
• Haver superat la prova d'accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà
• Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat
Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.
Què aprendràs
Objectius generals
Identificar les emocions a l'aula per millorar la convivència
Objectius específics
• Definir què són les emocions, la intel·ligència emocional i les seves funcions bàsiques
• Aplicar noves eines d'identificació i gestió emocional a l'alumnat
Avaluació
• Prova teòrica: Qüestionari tipus test o preguntes curtes.
• Prova pràctica: Estudi de cas, creació d’un projecte (objectius, procés d’investigació i recull de dades, exposició oral i defensa) o d’una simulació d’una situació plantejada pel/la formador/a
• Prova pràctica: Estudi de cas, creació d’un projecte (objectius, procés d’investigació i recull de dades, exposició oral i defensa) o d’una simulació d’una situació plantejada pel/la formador/a
Mòdul 1: Intel·ligència emocional
Definició d'intel·ligència emocional
• Introducció a la intel·ligència emocional
• Definició i aplicació de la intel·ligència emocional
• Components de la intel·ligència emocional
Gestió de les emocions
• Biologia de les emocions
• Funció de les emocions
• Emoció, sentiment i estat d’ànim
• Anàlisi i classificació de les emocions
Gestió emocional
• Salut emocional
• Gestió emocional
• El segrest emociona
• La gestió emocional a l'aula
• Introducció a la intel·ligència emocional
• Definició i aplicació de la intel·ligència emocional
• Components de la intel·ligència emocional
Gestió de les emocions
• Biologia de les emocions
• Funció de les emocions
• Emoció, sentiment i estat d’ànim
• Anàlisi i classificació de les emocions
Gestió emocional
• Salut emocional
• Gestió emocional
• El segrest emociona
• La gestió emocional a l'aula
Mòdul 2: Habilitats específiques d'intel·ligència emocional
Resum del mindfulness
• Definició de mindfulness
• Importància de la respiració
• Mindfulness a l'aula
Anàlisi sobre la motivació i autoestima
• Motivació intrínseca i motivació extrínseca
• Eines per augmentar la motivació intrínseca
• Definició i formació de l'autoestima
• Conseqüències de la sobreprotecció a la infància
Classificació de les habilitats socials
• Les habilitats socials en Intel·ligència Emocional
• Estils de comunicació
• Comunicació assertiva
• Empatia i assetjament escolar
• Habilitats socials a l'aula
• Definició de mindfulness
• Importància de la respiració
• Mindfulness a l'aula
Anàlisi sobre la motivació i autoestima
• Motivació intrínseca i motivació extrínseca
• Eines per augmentar la motivació intrínseca
• Definició i formació de l'autoestima
• Conseqüències de la sobreprotecció a la infància
Classificació de les habilitats socials
• Les habilitats socials en Intel·ligència Emocional
• Estils de comunicació
• Comunicació assertiva
• Empatia i assetjament escolar
• Habilitats socials a l'aula
Amb la realització d’aquest curs, l’alumnat adquirirà les competències professionals necessàries i/o complementàries que li permetran desenvolupar-se de manera més eficient en ocupacions relacionades amb l’educació emocional a l’aula. Aquestes competències facilitaran l’accés a llocs de treball com:
• Docents
• Psicopedagogs/ogues
• Orientadors/es educatius
• Coordinadors/es d’educació emocional
• Monitors/es de menjador i extraescolars
• Docents
• Psicopedagogs/ogues
• Orientadors/es educatius
• Coordinadors/es d’educació emocional
• Monitors/es de menjador i extraescolars
Entitats col·laboradores

