Tècniques de control i contenció del pànic per personal penitenciari

Autonomica Generalitat

Referència

91151
Les places són limitades. Es donarà prioritat en la inscripció a les persones afiliades a CCOO. Data límit de preinscripció: 10/04/2026 a les 12:00h.
Afilia't: https://www.ccoo.cat/afiliat/?_sfm_aff_situation=94


La preinscripció en aquest curs no implica l'acceptació al mateix. Es confirmarà la plaça per correu electrònic abans de l'inici del curs.


El curs té una durada de 50 hores i s’imparteix íntegrament en modalitat de teleformació a través de la plataforma iCampus (podràs treballar al teu ritme, però has de realitzar tots els exercicis i tasques del curs. La participació activa no només t'ajudarà a assimilar millor els continguts, sinó que és essencial per assolir la mínima assistència requerida per poder obtenir el certificat final). Data límit per completar el curs i les proves: 03/05/2026.

Què aprendràs

Objectius generals

Identificar les tècniques i desenvolupar les habilitats que permetin fer una intervenció eficaç en situacions de pànic col·lectiu

Objectius específics

• Identificar els tipus de crisis, els comportaments col·lectius davant seu i les seves conseqüències a nivell psicològic en les persones.
• Gestionar les pròpies emocions i les de les víctimes en situacions de pànic col·lectiu, aplicar tècniques de suport psicològic, així com desenvolupar habilitats socials i de lideratge.
• Aplicar intervencions eficaces per al control i la contenció emocional en situacions de pànic col·lectiu, així com tècniques de prevenció i avaluació d'aquestes situacions.

Mòdul 1: Les crisis.

• Identificació dels tipus de crisis.
• Descripció de les característiques dels llocs de crisis.
• Anàlisi del comportament col·lectiu davant de les crisis.
• Explicació de les conseqüències d'una crisi a nivell psicològic.

Mòdul 2: Gestió d'emocions.

• Identificació de les habilitats de gestió emocional.
• Identificació d'altres habilitats clau.
• Anàlisi de les alternatives d'acompanyament psicològic.

Mòdul 3: Intervencions en situacions de pànic col·lectiu.

• Descripció d'actuacions per al control de situacions de pànic col·lectiu.
• Identificació de criteris de prevenció i avaluació en situacions de pànic.

Més informació

fppuerto.serveiscentrals@ccoo.cat 934812712

dl,dm,dc,dj (9:30 a 14; 16 a 18) i dv (9:30 a 14)

Certificat

Assistència i Aprofitament
Fundació Paco Puerto
Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.