Informació important
Es treballarà el temari específic segons convocatòria pendent de publicar.
Les classes virtuals serviran per incidir en els punts més importants del temari. Aquestes classes es gravaran sempre que es pugui i estaran disponibles en la plataforma com a material de consulta fins a la data de l'examen.
A la mateixa plataforma, també es disposarà de les presentacions en format PDF, utilitzades pels formadors com a guia de les explicacions, i que els/les alumnes podran descarregar-se.
El curs NO inclou llibres.
Hi haurà una coordinadora del curs, que serà la referent de contacte dels/les alumnes per a totes aquelles qüestions relacionades amb la gestió i que es facilitarà abans de l'inici.
Per un bon seguiment del curs, és imprescindible que les persones inscrites tinguin un ordinador amb bona connexió a internet.
Per qualsevol dubte, contacteu amb Fundació Paco Puerto. fppuerto.serveiscentrals@ccoo.cat
Forma de Pagament
El pagament es realitzarà en únic termini, en el moment de la inscripció, i mitjançant targeta bancària.
La realització del curs està condicionada a que es cobreixin les places disponibles, en cas que no es pugui realitzar per baixa demanda, es comunicarà a les persones matriculades i es retornaran íntegrament les quantitats abonades. En el cas que els/les alumnes matriculades es donin de baixa, es retornarà el 80% de la matricula si la baixa es anterior en 7 dies a la data d’inici del curs. Si la baixa és posterior, però abans de l'inici del curs, es retornarà el 50% de la matricula.
En cas que l'alumne decideixi donar-se de baixa de la seva afiliació abans de la finalització del curs, s'aplicarà automàticament la tarifa corresponent al preu de no afiliat. El càrrec per la diferència es realitzarà automàticament mitjançant el cobrament a la targeta de crèdit/dèbit utilitzada per a la inscripció al curs.
Contingut
Tema 2: Autonomia personal. Procés d'adquisició d'habilitats personals bàsiques en les etapes de l'ensenyament obligatori i postobligatori. Factors que posen en risc l'adquisició de l'autonomia personal. Intervenció educativa: Adquisició, acompanyament i suport.
Tema 3:Implicació de les famílies en l'educació dels fills i filles. Carta de Compromís i acords addicionals. Acció Tutorial Compartida. Estratègies d'acompanyament escolar a casa.
Tema 4: La inclusió social, equitat i lluita contra la segregació. La inclusió escolar i social en l'educació obligatòria. Acollida de l'alumnat. Processos d'orientació i acompanyament per fomentar la participació de l'alumnat en risc d'exclusió en activitats del centre.
Tema 5: Espais inclusius. La importància dels espais en els processos d'inclusió, relació i cohesió. Característiques dels espais inclusius. Mesures d'intervenció per fer més inclusius els espais comuns.
Tema 6: Participació de les famílies. Importància de la participació de les famílies en els centres educatius. Pla d'acollida de les famílies. Formes de participació. Acompanyament de les famílies més vulnerables per promoure la seva participació.
Tema 7: La convivència. El projecte de convivència als centres educatius. Valors i actituds. La norma. Tècniques i dinàmiques de relació i cohesió grupal.
Tema 8: Gestió positiva de conflictes. El conflicte com a element inherent a les relacions humanes. Tècniques per a la gestió i resolució positiva de conflictes: negociació, facilitació, mediació, mesures reparadores i pràctiques restauratives.
Tema 9: Absentisme escolar. Definició. Estratègies relacionades amb la prevenció, detecció i intervenció davant l'absentisme. Col·laboració amb agents educatius externs.
Tema 10: Orientació i seguiment de la participació de l'alumnat en risc en les activitats extraescolars i de lleure educatiu. Detecció de necessitats i interessos de l'alumnat atès. Orientació a l'alumnat en risc i les seves famílies en l'ús del temps lliure i en l'educació no formal.
Tema 11: Relacions positives amb l'entorn. Programes socioeducatius. Dinamització dels espais informals públics com espais educatius. Treball en xarxa amb altres agents educatius de l'entorn en el marc de les pròpies competències.
Forma de Pagament
Targeta de dèbit o crèdit