Preparació Oposició Diputació Barcelona. Tècnic/a mitjà/ana de gestió A2. Part Específica

Local Ajuntaments I Diputacions
Afiliats:

265€

Nous afiliats:

375€

Preu:

600€

Uniu-vos a CCOO i trieu la quota de formació per obtenir el descompte
Més de 20 places

Comparteix

Referència

88769

Els calendaris informats estan subjectes a possibles modificacions per raons organitzatives i/o imprevistos, tant en les dates d’inici com en els dies lectius, podent-se recuperar les classes en dies que no corresponen als informats inicialment.

Les classes virtuals serviran per incidir en els punts més importants del temari.

Aquestes classes es gravaran, i sempre que sigui possible, estaran disponibles en la plataforma com a material de consulta fins a la data de l'examen. 

A més, a la plataforma es penjarà també altra documentació (resums, esquemes, normatives, lleis, tests), que el formador cregui oportuna per un millor seguiment i aprofitament del curs.

Hi haurà una coordinadora del curs, que serà el referent de contacte dels/les alumnes per a totes aquelles qüestions relacionades amb la gestió i que es facilitarà abans de l'inici.

Per un bon seguiment del curs, es imprescindible que les persones inscrites tinguin un ordinador amb bona connexió a internet.

Condicions i terminis

Forma de pagament:

Pagament fraccionat en 2 terminis:

- Primer pagament abans de la inscripció del curs

- Segon pagament al 40% de les hores total del curs. Una setmana abans del segon càrrec, rebràs un correu electrònic informatiu.

El cobrament del segon termini es farà automàticament amb un càrrec a la targeta de crèdit/dèbit amb la que es faci la inscripció al curs.

 

Condicions de cancel·lació:

* Si cancel·les la teva inscripció abans de l'inici del curs o accés a la plataforma de formació, et reemborsarem el 50% de l'import abonat.

* A partir de la data d’inici del curs i/o d'accés a la plataforma de formació, no es farà cap devolució de l'import abonat. 

En aquest cas, el segon pagament es cobrarà automàticament en el moment de la formalització de baixa, independentment de la data prevista inicialment.

 

Condicions especials per a persones afiliades:

Si t’has beneficiat del preu especial per afiliació, és imprescindible mantenir l’afiliació activa fins a la finalització del curs.

En cas que et donis de baixa de l'afiliació abans de la finalització del curs, hauràs d’abonar la diferència entre el preu reduït i el preu general. El càrrec per la diferència, es realitzarà automàticament en el moment de la baixa de l'afiliació, mitjançant el cobrament a la targeta de crèdit/dèbit utilitzada per a la inscripció al curs.

 

Altres condicions:

La realització del curs està condicionada a que es cobreixin les places disponibles, en cas que no es pugui realitzar per baixa demanda, es comunicarà a les persones matriculades i es retornaran íntegrament les quantitats abonades.

Grupoid: 88769

Familia: Funció Pública (Oposicions)

Area: Local: Ajuntaments i Diputacions

Nom curs: Preparació Oposició Diputació Barcelona. Tècnic/a mitjà/ana de gestió A2. Part Específica

Data inici curs: 17/06/2025

Data Fi curs: 30/09/2025

Hores curs: 81

Modalitat: Distancia

Codi Postal:

Localitat: *** ONLINE ***

Sortides Professionals:

1. La configuració de l’Administració pública a la Constitució. La regulació de l’Administració en la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
2. Submissió de l’Administració a la llei i al dret. Fonts del dret administratiu. El reglament: titularitat de la potestat reglamentària. El procediment d’elaboració dels reglaments. Eficàcia del reglament. Control dels reglaments il·legals i efectes de la seva anul·lació.
3. L’acte administratiu. Concepte. Elements. Classes. Requisits: la motivació i la forma. Eficàcia dels actes administratius. El principi d’inderogabilitat singular, executivitat, efectes, suspensió, validesa i invalidesa dels actes administratius. Convalidació, conservació i conversió. La notificació i la publicació.
4. Disposicions generals sobre els procediments administratius i normes reguladores dels diferents procediments. Les parts en el procediment administratiu: les persones interessades en el procediment administratiu. La capacitat d’obrar i les seves causes modificatives. Les situacions jurídiques de les persones interessades en el procediment.
5. Fases del procediment administratiu. La iniciació: classes, esmena i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Els registres administratius. Terminis: còmput, ampliació i tramitació d’urgència. L’ordenació. La instrucció: intervenció dels interessats, prova i informes.
6. La finalització del procediment. L’obligació de resoldre. Contingut de la resolució expressa: principis de congruència i de no agreujament de la situació inicial. La terminació convencional. La manca de resolució expressa: el règim del silenci administratiu. El desistiment i la renúncia. La caducitat.
7. Recursos administratius: principis generals. Classes de recursos.
8. La jurisdicció contenciosa administrativa. Naturalesa, extensió i límits. Òrgans de la jurisdicció i competències. Les parts: legitimació. L’objecte del recurs contenciós administratiu.
9. La potestat sancionadora. Concepte i significat. Principis de l’exercici de la potestat sancionadora. El procediment sancionador i les seves garanties. Tipus de sancions administratives. Especial referència a la potestat sancionadora local.
10. Activitat local d’ordenació i intervenció administrativa: principis. Ordenances i bans. Llicències i altres actes de control preventiu.


11. Les fonts del dret local. Regulació bàsica de l’Estat i normativa de les comunitats autònomes en matèria de règim local. La incidència de la legislació sectorial sobre el règim local.
12. La potestat reglamentària de les entitats locals. Reglaments i ordenances. Procediment d’elaboració. El reglament orgànic. Els bans.
13. Autonomia local, diputacions catalanes i cooperació econòmica amb els municipis. El sistema d’atribució de competències dels ens locals.
14. L’organització municipal. Òrgans necessaris. Òrgans complementaris.
15. L’organització provincial. Òrgans necessaris. Òrgans complementaris.
16. L’assistència als municipis en l’àmbit de la Diputació de Barcelona. Marc jurídic. El pla de cooperació Xarxa de Governs Locals 2024-2027 i altres instruments de cooperació.
17. Règim de sessions i acords dels òrgans de govern local. Actes, certificacions, comunicacions, notificacions i publicació dels acords. Especialitats dels organismes autònoms i consorcis.
18. Tècniques d’alteració de les competències orgàniques: delegació, desconcentració. L’encomanda o encàrrec de gestió a l’Administració local.
19. Descentralització en l’àmbit local: els organismes autònoms i la constitució de consorcis com a personificació associativa en l’àmbit local.
20. Les formes d’activitat administrativa de les entitats locals. L’activitat de foment: especial referència a les subvencions; legislació bàsica i legislació autonòmica aplicable als ens locals de Catalunya.
21. Serveis públics locals (I): principis. Establiment, prestació i supressió. Serveis mínims obligatoris i essencials reservats.
22. Serveis públics locals (II): formes de gestió directa. Principis generals.
23. Serveis públics locals (III): formes de gestió indirecta. Principis generals.
24. La responsabilitat patrimonial de l’Administració pública: caràcters. Els pressupòsits de la responsabilitat. Danys rescabalables. L’acció i el procediment administratiu en matèria de responsabilitat.
25. El patrimoni dels ens locals: utilització i aprofitament dels béns. Utilització dels béns de domini públic. Utilització dels béns patrimonials. Aprofitament dels béns comunals. Conservació, protecció i defensa dels béns. Prerrogatives respecte dels béns (acció investigadora, atermenament, recuperació d’ofici i desnonament administratiu).


26. La contractació del sector públic. Objecte i àmbit d’aplicació de la llei 9/2017. Contractes del sector públic: delimitació dels tipus contractuals, contractes subjectes a una regulació harmonitzada, contractes administratius i contractes privats. Racionalitat i consistència de la contractació, llibertat de pactes i contingut mínim, perfecció i forma del contracte. Règim d’invalidesa i recurs especial.
27. Parts en el contracte: òrgan de contractació, capacitat i solvència de l’empresari i successió del contractista. Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seva revisió. Garanties exigibles.
28. Contractes de les administracions públiques. Actuacions relatives a la contractació de les administracions públiques: preparació, adjudicació, efectes, compliment i extinció dels contractes de les administracions públiques. Racionalització tècnica de la contractació.
29. Diferents tipus de contractes de les administracions públiques: obres, concessió d’obres, concessió de serveis, subministrament, serveis. Contractes d’altres ens del sector públic. Organització administrativa per a la gestió de la contractació.
30. La funció pública local (I). El personal al servei de les administracions públiques. Classes de personal: funcionari, laboral i eventual. El personal directiu professional.
31. La funció pública local (II). Els instruments de planificació dels recursos humans, en especial ofertes d’ocupació pública. L’accés a l’ocupació pública. La selecció de personal: sistemes de selecció, requisits de participació i procediment selectiu. La promoció interna. La selecció del personal interí.
32. La funció pública local (III). Mobilitat i sistemes de provisió de llocs de treball. La carrera professional. Els instruments d’ordenació de l’ocupació pública, en especial relacions de llocs de treball. Agrupació i classificació del personal funcionari.
33. La funció pública local (IV). La relació de serveis dels funcionaris públics locals. Drets, deures i situacions administratives. Drets econòmics i seguretat social. Règim d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Règim disciplinari.
34. La prevenció de riscos laborals. Legislació bàsica. Objecte, àmbit d’aplicació i definicions. La política de prevenció de riscos. Drets i obligacions. Serveis de prevenció. Consulta i participació dels treballadors. Responsabilitat i sancions.
35. Els recursos de les hisendes locals en el marc del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals: dels municipis, les províncies i altres entitats locals. La imposició i ordenació de tributs i l’establiment de recursos no tributaris.


36. Les taxes. Els preus públics. Les contribucions especials.
37. La participació dels municipis i províncies en els tributs de l’Estat i de la comunitat autònoma. Règims especials. La cooperació de l’Estat en les inversions de les entitats locals.
38. La Llei general pressupostària. El cicle pressupostari. El pressupost en l’àmbit local. Principis pressupostaris.
39. El pressupost general de les entitats locals. Elaboració i aprovació. Bases d’execució del pressupost. La pròrroga del pressupost.
40. Estructura del pressupost de despeses. Estructura del pressupost d’ingressos.
41. Les modificacions de crèdit: concepte, classes i tramitació.
42. Les fases d’execució del pressupost. Documents que origina. Pagaments a justificar. Bestreta de caixa fixa. Despeses de caràcter plurianual.
43. La liquidació del pressupost: confecció i aprovació, els romanents de crèdit, el resultat pressupostari i el romanent de tresoreria.
44. El control intern de l’activitat economicofinancera de les entitats locals i dels ens que en depenen. La funció interventora. Garantia dels òrgans de control intern.
45. El control extern dels ens locals. El Tribunal de Comptes. La Sindicatura de Comptes. Altres òrgans no jurisdiccionals amb funcions de control, fiscalització i supervisió de l’activitat dels ens locals.
46. La protecció de dades personals. El règim jurídic i l’obligació del seu compliment. Drets dels ciutadans: drets d’accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat i d’oposició de les dades. Àmbit d’aplicació del règim fixat per la Llei de bases de règim local quant a la transmissió de les dades del Padró municipal d’habitants; incidència de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
47. Transparència, accés a la informació pública i bon govern. Marc normatiu: la Llei estatal 19/2013 i la Llei catalana 19/2014, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i el Decret 8/2021 que la desenvolupa.
48. Les Administracions Públiques i la societat de la informació. L’administració electrònica: principis. El règim jurídic de l’administració electrònica.

Forma de Pagament

Targeta de dèbit o crèdit

visamastercardamexdiscoverdinersclubjcb

Més informació

fppuerto.serveiscentrals@ccoo.cat934812717

dl,dm,dc,dj (9:30 a 14; 16 a 18) i dv (9:30 a 14)

Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les galetes s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.