Preparació oposicions promoció interna d’administratius/ves de la Diputació de Barcelona (Procés selectiu P01/24)

215€
300€
Preu:450€
Referència
90689Les classes virtuals serviran per incidir en els punts més importants del temari.
Les sessions són en directe i seran gravades, sent accessibles a la plataforma de forma il·limitada com a material de referència fins a la realització de l’examen. En cas que, per alguna raó, no es pugui enregistrar una classe, aquesta no es podrà considerar com a no realitzada.
A més dels temaris, a la plataforma, que també estarà oberta fins a la realització de l’examen, es penjaran també altres materials (resums, esquemes, normatives, lleis i tests) per a un millor seguiment i aprofitament del curs.
Hi haurà una coordinadora del curs, que serà el referent de contacte dels/les alumnes per a totes aquelles qüestions relacionades amb la gestió i que es facilitarà abans de l'inici.
Per un bon seguiment del curs, es imprescindible que les persones inscrites tinguin un ordinador amb bona connexió a internet.
Condicions i terminis
Forma de pagament:
En aquesta formació fraccionem en dos parts el total de l'import del curs:
- Primer pagament abans de la inscripció del curs
- Segon pagament al 40% de les hores total del curs. Una setmana abans del segon càrrec, rebràs un correu electrònic informatiu.
El cobrament del segon termini es farà automàticament amb un càrrec a la targeta de crèdit/dèbit amb la que es faci la inscripció al curs.
Condicions de cancel·lació:
* Cancel·lacions amb més d'una setmana d'antelació:
Si sol·licites la baixa amb més de 7 dies d’antelació respecte a la data d’inici del curs, et retornarem íntegrament l’import abonat.
* Cancel·lacions dins dels 7 dies previs a l’inici del curs:
Si et dones de baixa dins dels 7 dies anteriors a l’inici del curs, no es retornarà el 50% de l’import total del curs corresponent al primer pagament, però no es reclamarà el segon pagament.
* Cancel·lacions un cop iniciat el curs:
A partir de la data d’inici del curs i/o des del primer accés a la plataforma de formació, no es realitzarà cap devolució de l'import abonat. A més, el segon pagament es carregarà automàticament en el moment de formalitzar la baixa.
Condicions especials per a persones afiliades:
Si t’has beneficiat del preu especial per afiliació, és imprescindible mantenir l’afiliació activa fins a la finalització del curs.
En cas que et donis de baixa de l'afiliació abans de la finalització del curs, hauràs d’abonar la diferència entre el preu reduït i el preu general. El càrrec per la diferència, es realitzarà automàticament en el moment de la baixa de l'afiliació, mitjançant el cobrament a la targeta de crèdit/dèbit utilitzada per a la inscripció al curs.
Altres condicions:
La realització del curs està condicionada a que es cobreixin les places disponibles, en cas que no es pugui realitzar per baixa demanda, es comunicarà a les persones matriculades i es retornaran íntegrament les quantitats abonades.
TEMARI
1. Sotmetiment de l’Administració a la Llei i al Dret. Fonts del Dret Públic. La Llei i el Reglament. Ordenances i reglaments de les entitats locals. Classes. Procediment d’elaboració i aprovació.
2. Autonomia local, diputacions catalanes i cooperació econòmica amb els municipis. El sistema d’atribució de competències dels ens locals.
3. L’organització municipal. Òrgans necessaris. Òrgans complementaris.
4. L’organització provincial. Òrgans necessaris. Òrgans complementaris.
5. L’assistència als municipis en l’àmbit de la Diputació de Barcelona. Marc jurídic. El pla de cooperació Xarxa de Governs Locals 2024-2027 i altres instruments de cooperació.
6. L’administrat: concepte i classes. Capacitat i les seves causes modificatives. Representació. Drets dels administrats. Col·laboració i participació dels ciutadans en les funcions administratives.
7. El règim jurídic de les administracions públiques: principis informadors. La competència dels òrgans de les administracions públiques. L’abstenció i la recusació.
8. Els actes administratius (I). Concepte, elements i classes. Terminis. Requisits. Validesa. Eficàcia.
9. Els actes administratius (II). La nul·litat i l’anul·labilitat. Convalidació, conservació i conversió. Notificació i publicació.
10. El procediment administratiu (I). Els interessats. Fases del procediment administratiu comú: iniciació, ordenació, instrucció, finalització i execució. Còmput de terminis.
11. El procediment administratiu (II). Procediments especials. Terminació del procediment: la terminació convencional, la manca de resolució expressa -el règim del silenci administratiu-, el desistiment i la renúncia, caducitat.
12. La revisió dels actes administratius. Revisió d’ofici. Els recursos administratius: objecte i classes. Recurs d’alçada, potestatiu de reposició i extraordinari de revisió. El recurs contenciós-administratiu.
13. La responsabilitat de l’Administració. La responsabilitat de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques. Especial referència als procediments en matèria de responsabilitat.
14. Disposicions generals sobre la contractació del sector públic: racionalitat i consistència, llibertat de pactes i contingut mínim del contracte, perfecció i forma del contracte. Supòsits d’invalidesa dels contractes, causes de nul·litat i anul·labilitat. Tipus de contractes del sector públic.
15. L’òrgan de contractació. La contractació pública electrònica. La transparència en les licitacions, publicitat i confidencialitat en la contractació pública. Capacitat i solvència de l’empresari. Classificació. Prohibició de contractar.
16. La preparació dels contractes: expedient de contractació, plecs de clàusules administratives particulars i plecs de prescripcions tècniques. Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seva revisió. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Les qüestions pressupostàries i el control de legalitat.
17. Adjudicació dels contractes de les administracions públiques: normes generals, procediments i criteris d’adjudicació. Notificació, formalització i publicitat del contracte. Efectes, compliment i extinció dels contractes.
18. El personal al servei de l’Administració local: funcionaris, personal eventual i personal laboral. L’ingrés a la funció pública. Els instruments d’organització del personal. La carrera administrativa, la provisió de llocs de treball i la promoció interna. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
19. La relació de serveis dels funcionaris públics locals. Drets i deures dels funcionaris locals. Sistema retributiu. Les situacions administratives. Incompatibilitats. Règim disciplinari. La Seguretat Social dels funcionaris de l’Administració local.
20. La prevenció de riscos laborals: legislació bàsica, objecte, àmbit d’aplicació i definicions.
21. Hisendes locals. Classificació dels ingressos. Ordenances fiscals.
22. Els pressupostos de les entitats locals: concepte, principis i estructura. Elaboració i aprovació del pressupost.
23. El règim de la despesa pública local: principis generals d’execució del pressupost. Ordre de prelació de la despesa. Expedients de modificació de la despesa: els crèdits extraordinaris i els suplements de crèdit, les transferències de crèdit i altres figures. Liquidació del pressupost. Comptabilitat i rendició de comptes. Control i fiscalització pressupostària.
24. Anàlisi documental: documents oficials. Formació de l’expedient administratiu. Concepte i contingut dels documents propis de l’administració: dictàmens, decrets, propostes de resolució, convenis,notificacions, informes, etc. El Llibre d’Estil de la Diputació de Barcelona.
25. Arxiu. Funcions i classes d’arxiu. Especial consideració de l’arxiu de gestió. Criteris d’ordenació de l’arxiu. L’arxiu com a font d’informació: el servei d’arxiu.
26. El registre d’entrada i sortida de documents. Funcions. Requisits de la presentació de documents. Comunicacions i notificacions.
27. Funcionament dels òrgans col·legiats locals. Convocatòria i ordre del dia. Règim de sessions i acords. Votacions. Actes i certificacions d’acords.
29. Protecció de dades de caràcter personal: obligacions i drets.
30. Els principis de transparència i bon govern. Legislació bàsica, objecte, àmbit d’aplicació i definicions. Transparència de l’activitat pública i accés a la informació.
31. Comunicació corporativa: identitat, imatge i comunicació. Incorporació de la perspectiva de gènere a la Diputació de Barcelona. El Pla d’Igualtat de gènere a la Diputació de Barcelona.
32. Tecnologies de la informació i la comunicació: tecnologia digital i ús de l’ordinador i el sistema operatiu. Navegació, cerca i comunicació en el món digital. Tractament de la informació escrita (processador de textos). Tractament de la informació numèrica (full de càlcul). Tractament de lesdades (base de dades). Presentació de continguts. Gestió del correu electronic
Forma de Pagament
Targeta de dèbit o crèdit