Programa de formació contínua CAP per a conductors amb sensibilització i educació viària (Mercaderies i Viatgers)

Ref: 85307

Inici: 02/07/2024

Fi: 10/07/2024

dilluns, dimarts, dimecres i dijous de 15:15 a 18:15 i de 18:25 a 21:15 hores

Requisits del curs

En aquesta acció formativa no poden participar les persones treballadores al servei de l'administració pública.
Durant el procés de selecció es verificarà que la capçalera de la nòmina aportada per la persona que ha fet la inscripció no correspon a un organisme de l'administració pública.

Conductors professionals que siguin titulars del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial i que es trobin en possessió del permís de conduir D1, D1+E, D, D+E o C1, C, C1+E o C+E en vigor.

Mantenir actualitzats els coneixements inicialment exigits als conductors de vehicles destinats al transport de mercaderies o de viatgers per carretera per a la conducció dels quals s'exigeixi els permisos C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E a l'exercici de la seva activitat professional, en matèria de sensibilització i reeducació vial.

•  Mantenir actualitzats els coneixements inicialment exigits als conductors de vehicles destinats a transport de mercaderies o de viatgers per carretera per a la conducció dels quals s'exigeixi els permisos C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E a l'exercici de la seva activitat professional (Formació Contínua part comuna).
   •  Mantenir actualitzats els coneixements inicialment exigits als conductors de vehicles destinats a transport de mercaderies o de viatgers per carretera per a la conducció dels quals s'exigeixin els permisos C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E a l'exercici de la seva activitat professional (Formació sobre sensibilització i educació vial).

Mòdul 1: Formació contínua de conductors, part comuna (CAP). 21h
Identificació dels riscos de la carretera i dels accidents de treball.
   •  Tipologia dels accidents de treball al sector del transport.
   •  Estadístiques dels accidents de circulació.
   •  Implicació dels vehicles pesants/autocars.
   •  Conseqüències humanes, materials i econòmiques.
Manteniment saludable de les aptituds física i mental.
   •  Principis d'una alimentació sana i equilibrada.
   •  Efectes de l'alcohol, els medicaments o qualsevol altra substància que pugui modificar comportament.
   •  Símptomes, causes i efectes de la fatiga i estrès.
   •  Paper fonamental del cicle bàsic activitat/repòs.
Coneixement de les característiques tècniques i el funcionament dels dispositius de seguretat
   •  Frens i alentidors.
   •  Selecció de la millor combinació entre velocitat i relació de transmissió.
   •  Utilització de la inèrcia del vehicle, dels mitjans d'alentiment i de la frenada a les baixades.
   •  Accions que cal adoptar en cas de fallada.
   •  Ús de dispositius electrònics i mecànics com el programa electrònic d'estabilitat (ESP)
   •  Sistemes avançats de frenada d'urgència (AEBS), Sistema antibloqueig de rodes (ABS), Sistemes de control de tracció (TCS), Sistemes de vigilància dels vehicles (IVMS)
   •  Altres dispositius d'automatització o ajuda a la conducció la utilització dels quals hagi estat aprovada.
Optimització del consum de carburant mitjançant l'aplicació de tècniques determinades.
   •  Importància d'anticipar el flux del trànsit
   •  Distància apropiada amb altres vehicles i ús de l'impuls dels vehicles
   •  Velocitat constant, conducció fluida i pressió adequada dels pneumàtics
   •  Coneixement dels sistemes de transport intel·ligent que incrementen l'eficiència de la conducció i ajuden a planificar la ruta