Gestió administrativa sanitària digital
Perfil de l’estudiant
   •  Certificat de professionalitat nivell 1.
   •  Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
   •  Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
   •  Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
   •  Certificat de Professionalitat de nivell 2.
   •  Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà. Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
En el cas que el curs s'imparteixi en la modalitat de teleformació, a més de l'indicat anteriorment, l'alumnat ha de tenir les destreses suficients per a ser usuaris de la plataforma virtual en la qual es recolza l'acció formativa.
Objectius generals
Objectius específics
   •  Administrar els sistemes d’informació i arxiu en suport convencional i informàtic.
   •  Definir els coneixements necessaris per desenvolupar les habilitats necessàries per millorar el tracte i l'atenció al client.
Contingut
Introducció als sistemes sanitaris
   •  Classificació dels Sistemes Sanitaris
   •  Els Serveis Sanitaris
   •  Els professionals sanitaris
   •  El Sistema Nacional de Salut
Planificació i organització del treball
   •  L´Esperit d´Equip i la Sinergia
   •  El Clima de Treball
   •  Ètica Personal i Professional
Documentació administrativa bàsica
   •  Les funcions organitzatives i la seva documentació associada
   •  Normativa Bàsica Relacionada amb la Documentació Administrativa
   •  Els Documents Comercials i Administratius
   •  Documents Justificatius de les Operacions de Compra-Venda
   •  Identificació de Nòmines
   •  Ordres de Treball
   •  Impresos de les administracions públiques
 Mòdul 2: Els sistemes d'informació. 7h
Gestió del fitxer de documentació:
   •  Introducció
   •  Mètodes i sistemes d'arxiu
Classificació de documents
   •  Bases de Dades
   •  Sistema de gestió
   •  Emmagatzematge de Dades
Informació amb processadors de text:
   •  Sistema operatiu
   •  Internet/Intranet i correu electrònic
   •  Tractament de textos
   •  Fulles de Càlcul
   •  Bases de Dades Relacionals
   •  Presentacions: Gràfiques d'informació
 Mòdul 3: Atenció al client. 6h
Ús eficaç de la comunicació interpersonal:
   •  Un servei orientat cap a l'usuari.
   •  La relació professional-usuari al servei sanitari.
   •  Comunicació i capacitat d'escolta.
   •  Comunicació eficaç amb els usuaris en situacions habituals.
   •  Comunicació eficaç amb els usuaris en situacions difícils.
Gestió d'enquestes de satisfacció
   •  L'opinió de l'usuari.
   •  Qualitat i satisfacció dels usuaris.
Avaluació
• Prova pràctica: Resolució d’un cas, exercici d’aplicació de coneixements, tècniques, estratègies, etc. O bé simulació d’una situació en què l’alumne ha d’actuar en un rol professional concret.
• Qüestionari tipus test o preguntes curtes
• Cas pràctic
• Redacció d’informes
• Creació de productes
• Activitats pràctiques dels continguts
• Infografies, documents informatius, presentacions, anàlisi d’eines
• Exposicions de treballs