Promoció i negoci a través de les xarxes socials
Objectius generals
Identificar les principals eines de gestió de xarxes socials en les empreses.
Objectius específics
 Identificar les principals xarxes socials en les empreses.
 Identificar els diferents tipus de relacions professionals que es poden desenvolupar a través d'internet.
 Reconèixer la importància de crear una marca personal que possibiliti i fomenti les relacions socials entre empreses.
 Identificar els diferents mecanismes de màrqueting que es poden utilitzar per potenciar les relacions comercials.
 Compendre les transformacions generades per les noves tecnologies en l'àmbit empresarial.
 Conèixer les eines web 2.0 que permeten realitzar una campanya de màrqueting on-line i adaptar-les al nostre model de negoci.
 Identificar els diferents tipus de relacions professionals que es poden desenvolupar a través d'internet.
 Reconèixer la importància de crear una marca personal que possibiliti i fomenti les relacions socials entre empreses.
 Identificar els diferents mecanismes de màrqueting que es poden utilitzar per potenciar les relacions comercials.
 Compendre les transformacions generades per les noves tecnologies en l'àmbit empresarial.
 Conèixer les eines web 2.0 que permeten realitzar una campanya de màrqueting on-line i adaptar-les al nostre model de negoci.
Continguts
1.1 La identitat visual corporativa:
1.2 definició, característiques i tipologies
1.3 Elements bàsics de la marca
2. El màrqueting digital
2.1 El Pla de Màrqueting Digital
2.2 Definició d’objectius. SMART Goals
2.3 Fases: Acquisition, Engagement, Conversion i Fidelity
2.4 Tècniques de Màrqueting Digital
2.4.1. SEO i SEM
2.4.2. Mail Màrqueting
2.4.3. Analítica Web
2.4.4. Xarxes Socials
3. Foment de les relacions empresarials a través de les xarxes socials
3.1 Importància de la connexió amb els clients, usuaris a través de les xarxes en:
3.1.1. La visualització de l’empresa
3.1.2. La generació d’oportunitats de negoci
3.1.3. El foment de la participació de l’empresari
3.1.4. L'augment de la competitivitat empresarial
3.2 Determinació de l'estratègia/es en les relacions empresarials a través de les xarxes socials:
3.2.1. Servei de missatgeria instantània
3.2.2. Telefonia per Internet
3.2.3. Xarxes socials: digitals i professionals.
3.2.4. Weblogs, blogs o bitàcoles.
3.2.5. Xarxes socials per a empreses.
Avaluació
Prova teòrica objectiva de tipus test de 20 preguntes amb resposta múltiple, i només una correcta.
Prova pràctica: lliurament final i defensa del projecte realitzat al llarg del curs.
Activitat de síntesi final de l’Activitat Basada en Projecte (ABP): es presentaran els projectes finals per grups, unió dels productes fets:
Producte 1: Identitat corporativa (avatar, logo, targeta, capçaleres...)
Producte 2: Pla de Màrqueting (objectius, funnel de vendes, i quadre POEM. Selecció de tècniques. Mitjans pagats, oficials, i emborsats com SEO-SEM. e-mail màrqueting. Analítiques i xarxes).
Producte 3: Networking (model relacional B2C, B2B, B2B2C, i recursos, events, fires, xarxes, grups...) i un CRM triat (relacionat amb el Funnel de vendes).
Producte 4: Estratègies de Social Media (bloc i xarxes amb perfil, pàgina i comunitat/grup, i servei al client a través de serveis de missatgeria – FAQs, xat o bot-xat, telèfon o videoconferència...-).
El pes de l’avaluació final és del 30% de la nota final.
Prova pràctica: lliurament final i defensa del projecte realitzat al llarg del curs.
Activitat de síntesi final de l’Activitat Basada en Projecte (ABP): es presentaran els projectes finals per grups, unió dels productes fets:
Producte 1: Identitat corporativa (avatar, logo, targeta, capçaleres...)
Producte 2: Pla de Màrqueting (objectius, funnel de vendes, i quadre POEM. Selecció de tècniques. Mitjans pagats, oficials, i emborsats com SEO-SEM. e-mail màrqueting. Analítiques i xarxes).
Producte 3: Networking (model relacional B2C, B2B, B2B2C, i recursos, events, fires, xarxes, grups...) i un CRM triat (relacionat amb el Funnel de vendes).
Producte 4: Estratègies de Social Media (bloc i xarxes amb perfil, pàgina i comunitat/grup, i servei al client a través de serveis de missatgeria – FAQs, xat o bot-xat, telèfon o videoconferència...-).
El pes de l’avaluació final és del 30% de la nota final.
Valoració
Estudiants formats
93