Educació inclusiva centrada en el trastorn d’atenció (TDA)

Ref: 87910

Inici: 14/02/2025

Fi: 21/03/2025

20h

Presencial

divendres de 15:30 a 19:00 hores

87910

Requisits del curs

En aquesta acció formativa no poden participar les persones treballadores al servei de l'administració pública.
Durant el procés de selecció es verificarà que la capçalera de la nòmina aportada per la persona que ha fet la inscripció no correspon a un organisme de l'administració pública.

Perfil de l’estudiant

Complir com a mínim algun dels següents requisits:
   •  Certificat de professionalitat nivell 1.
   •  Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
   •  Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
   •  Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
   •  Certificat de Professionalitat de nivell 2.
   •  Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
   •  Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

Quan l'aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l'experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d'accés.

Objectius generals

Identificar i organitzar les característiques del TDA/H (trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat) i la importància d'una educació inclusiva.

Objectius específics

   •  Identificar els alumnes amb TDA/H, així com saber com tractar-lo.
   •  Orientar els familiars amb alumnes amb TDA/H.

Contingut

87910

 Mòdul 1: Detecció i diagnòstic del TDAH. 10 hores
Anàlisi sobre la relació entre cervell, trastorn i salut mental
   •  Descripció del cervell i el TDAH
   •  Distinció entre salut mental, malaltia i trastorn mentals
Identificació dels conceptes del TDAH
   •  Característiques de la Impulsivitat
   •  Hiperactivitat
   •  Dèficit d'atenció
Anàlisi de les causes del TDAH.
   •  L'origen biològic, genètic, social o ambiental
   •  Factors de risc versus factors protectors

 Mòdul formatiu 2: Abordatge multidisciplinari del TDAH.
Formulació del diagnòstic d'un alumne amb TDAH
   •  Anàlisi de l'estat emocional
   •  Comunicació amb la família
Resum de pautes i estratègies d'intervenció educativa
   •  Descripció de la persona educadora com a referent emocional
   •  Tècniques i recursos per a la intervenció educativa Anàlisi de l'estat emocional

Avaluació

• Prova teòrica: Qüestionari tipus test o preguntes curtes.
• Prova pràctica: Estudi de cas, creació d’un projecte (objectius, procés d’investigació i recull de dades, exposició oral i defensa) o d’una simulació d’una situació plantejada pel/la formador/a

Lloc

+ TALENT
C ACADEMIA 1 ALTELL
25002
Lleida

Entitats col·laboradores


Valoració


Estudiants formats

20

Comparteix