Habilitats de comunicació
Perfil de l’estudiant
En modalitat de teleformació, l'alumnat ha de tenir les destreses suficients per a ser usuaris de la plataforma virtual en la qual es recolza l'acció formativa.
Objectius generals
Objectius específics
   •  Aplicar tècniques i estratègies de comunicació, incloent l'anàlisi sobre les emocions i les capacitats dels interlocutors i la seva gestió.
Contingut
Identificació de la comunicació assertiva
   •  Factors de la comunicació efectiva
   •  Elements integrants de la comunicació
   •  Elements actitudinals per a una escolta activa i empàtica
   •  Tècniques d'escolta activa i empàtica
Execució coherent del missatge, identificant les possibles interferències
   •  Comunicació verbal i no verbal
   •  Barreres en la comunicació
   •  Estils de resposta a la comunicació verbal
   •  Opinions, aclariments o peticions
 Mòdul 2: Psicologia de l'interlocutor. 10h
Aplicació de la psicologia de l'interlocutor a la comunicació
   •  Emocions en la comunicació
   •  Tècniques de comunicació empàtica
   •  Control de les emocions en situacions de conflicte
Avaluació
• Qüestionari tipus test o preguntes curtes
• Cas pràctic
• Redacció d’informes
• Activitats pràctiques dels continguts
• Infografies, documents informatius, presentacions, anàlisi d’eines
• Exposicions de treballs
És imprescindible fer els exàmens d’avaluació final per a poder obtenir la certificació.