Llengua de Signes Catalana A.1.B.
Perfil de l’estudiant
Objectius generals
Aquesta acció formativa forma part d'un itinerari de quatre cursos (A.1.A, A.1.B, A.1.C, A.1.D)
Objectius específics
   •  Localitzar i enunciar les estructures bàsiques de la gramàtica per a la competència de comunicació corresponent al nivell A.1.
   •  Manejar i aplicar eines bàsiques d'expressió corporal per a la comunicació en Llenguatge de Signes Catalana de nivell A.1.
   •  Analitzar la realitat social de la Comunitat Sorda i Sordcega.
Contingut
Indicació del lèxic
   •  Identificació personal
   •  Accions quotidianes. Casa i entorn. El meu barri
   •  Viatges per Catalunya
   •  A classe i al supermercat
   •  El llibre de la selva
   •  Salut i higiene
   •  El treball
 Mòdul 2 Estructures bàsiques gramaticals.
Organització de la gramàtica
   •  Alfabet dactilològic
   •  Números cardinals i ordinals
   •  Presentacions intercanvi d'informació personal
   •  Fórmules de cortesia
   •  Pronoms personals
   •  Sol·licituds
   •  Variabilitat de les expressions segons els contextos
   •  La descripció: persones, llocs i objectes
   •  Variants del signe en diferents situacions comunicatives
   •  Introducció de verbs simples, direccionals i espacials
   •  Adjectius
   •  Aspectes temporals
   •  Partícules interrogatives
   •  Classificadors i tipus
   •  L'afirmació i la negació
   •  Expressió numèrica
   •  L'estructura bàsica de les oracions a LSC.
 Mòdul 3 Eines bàsiques d'expressió corporal.
Execució de l'expressió corporal
   •  Les mans i el cos. L'expressió facial i corporal
   •  Atenció, percepció, discriminació i memòria visual
   •  Comunicació i coordinació de l'ús de l'espai visual
 Mòdul 4 Realitat social de la Comunitat Sorda i Sordcega.
Anàlisi de la situació de la Comunitat Sorda i Sordcega
   •  Introducció a la psicosociologia de les persones sordes i sordcegues.
   •  Aspectes socioculturals.
   •  Estratègies i recursos comunicatius
   •  Variants del signe en diferents situacions comunicatives
   •  Classificadors i tipus
Avaluació
• Prova pràctica: presentació