MF1016 Suport en l’organització d’intervencions en l’àmbit institucional

Assistencia Social

- Estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.
- Estar en possessió d'un certificat de professionalitat del mateix nivell del mòdul o mòduls formatius i/o del certificat de professionalitat a què desitja accedir.
- Estar en possessió d'un certificat de professionalitat de nivell 1 de la mateixa família i àrea professional per al nivell 2 .
- Complir el requisit acadèmic d'accés als cicles formatius de grau mitjà per al nivell 2 o bé haver superat les corresponents proves d'accés regulades per les administracions educatives.
- Tenir superada la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys i / o de 45 anys.
- Tenir els coneixements formatius o professionals suficients que permetin cursar amb aprofitament la formació.

Aquesta acció es correspon amb el mòdul professional MF1016_2 Suport en l'organització d'intervencions en l'àmbit institucional del certificat de professionalitat d’Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials. Pretenem que en acabar l’alumne sigui capaç de desenvolupar les realitzacions professionals associades a la UC1016_2: Preparar i donar suport a les intervencions d'atenció a les persones i al seu entorn en l'àmbit institucional indicades per l'equip interdisciplinari.

Identificar el model organitzatiu tipus i de funcionament d'institucions d'atenció social dirigides a col   • lectius d'intervenció.
 Definir el procés de desenvolupament d'intervencions dirigides a cobrir activitats de la vida diària de les persones i potenciar la millora i/o el manteniment de l'autonomia.
 Establir la forma de participació en l'organització d'activitats sociosanitàries en una institució social i explicar la col   • laboració amb l'equip interdisciplinari.

1. Intervenció en l'atenció a les persones dependents i el seu entorn.
 Institucions, programes i professionals d'atenció directa a persones dependents:característiques.
 Paper dels diferents professionals d'atenció sociosanitària. L'equip interdisciplinari.
 Tasques del professional d'atenció sociosanitària. Competència i responsabilitat en les àrees de:
   •  Alimentació.
   •  Higiene i condícia.
   •  Neteja.
   •  Atenció sanitària.
   •  Medicació.
   •  Mobilització, trasllat i deambulació.
   •  Primers auxilis. Suport psicosocial. Activitats diàries.
   •  Comunicació.
2. Protocols d'actuació en la recepció i acolliment de residents.
 Atenció a les persones dependents segons el grau de dependència:
   •  Dependència moderada.
   •  Dependència severa.
   •  Gran dependència.
 Principis ètics de la intervenció social amb persones dependents:
   •  Deontologia professional.
   •  Actituds i valors.
   •  Respecte per la confidencialitat i intimitat de les persones dependents.
   •  Delimitació del paper del professional d'atenció sociosanitària.
 Atenció integral en la intervenció:
   •  Comunicació a l'equip interdisciplinari de les necessitats de l'usuari.

- Prova teòrica:
Tipus test
Preguntes breus i/o obertes

- Prova pràctica:
Resolució d’un cas pràctic
Presentació d’un projecte
Aplicació d’una tècnica concreta

Si el mòdul te unitats, a la prova final s’haurà d'identificar la puntuació obtinguda en cada una de les unitats que el composen. Així mateix, per aprovar, l'alumne haurà d'obtenir un 5 en cadascuna de les unitats.