SSCG0209_MF1041_Valoració, seguiment i difusió d’accions de mediació
Perfil de l’estudiant
 Estar en possessió del títol de Batxillerat, COU o titulació universitària
 Tenir aprovades les proves d'accés a cicle formatiu de grau superior.
 Tenir aprovades les proves d'accés a la Universitat.
  Estar en possessió d'un certificat de professionalitat de nivell 3 o un mòdul formatiu del certificat de Mediació Comunitària.
 Estar en possessió d'un certificat de professionalitat de nivell 2 de la família de Serveis Socioculturals i a la Comunitat.
En el cas de no tenir cap d'aquest requisits, s'haurà de realitzar una prova de competències de matemàtiques, castellà i català.
Objectius generals
Valorar, seguir i difondre la mediació com a via de gestió de conflictes.
Objectius específics
- Definir l'avaluació en el procés de mediació, aplicant les tècniques i els procediments adequats.
- Estructurar el seguiment del procés de mediació tenint en compte els acords establerts prèviament entre les parts implicades.
- Identificar i valorar la coordinació amb l'equip de treball per difondre el procés de mediació com a via per gestionar conflictes.
Contingut
- Processos d'avaluació.
   •  Identificació dels tipus i nivells d'avaluació: definició dels objectius generals i fonamentals.
   •  Procés de preavaluació.
   •  Sistemàtica per desenvolupar l'avaluació del programa o servei de mediació: barreres de l'avaluació.
   •  Definició d'eines d'avaluació del programa o servei de mediació: indicadors d'esforç, indicadors d'activitat professional, indicadors de resultats.
   •  Elaboració d'instruments avaluatius.
   •  Anàlisi dels resultats del procés d'avaluació i decisions que se'n deriven.
   •  Tècniques de planificació aplicades al programa o servei de mediació.
   •  Sistemàtica per coordinar amb avaluadors externs al programa o servei de mediació.
- Identificació de les tècniques de recollida de dades.
   •  Fitxa d'identificació.
   •  Registre d'una entrevista.
   •  Full de seguiment.
   •  Informes socials individuals, grupals o comunitaris.
   •  Fitxa de recollida de dades d'una institució.
   •  Altres formularis de sistematització del treball.
2. Procés d'avaluació de les activitats de mediació.
- Identificació de les tècniques de relació.
   •  Metodologia d'entrevistes per seguir i avaluar els diferents implicats en el procés de mediació.
   •  Sistemàtica per seguir i avaluar conjuntament el procés de mediació.
   •  Metodologia per elaborar qüestionaris de satisfacció als agents implicats en el procés de mediació.
- Avaluació del procés mediador.
   •  Aplicació de l'avaluació per optimitzar els processos de mediació.
   •  Planificació i desenvolupament de l'avaluació.
   •  Anàlisi de resultats del procés d'avaluació: informe d'avaluació.
   •  Procediments de participació de l'usuari en l'avaluació.
   •  Tècniques de treball en equip en el procés d'avaluació.
   •  Procediments de coordinació amb avaluadors externs.
   •  Procés de millora contínua en els processos avaluatius: desenvolupament de quaderns de casos pràctics.
3. Anàlisi, organització i transmissió de la informació del servei de mediació.
- Identificació de tipus i característiques de les fonts d'informació destinades a difondre el programa o servei de mediació.
   •  Tècniques de promoció: objectius i suports.
   •  Valoració de les activitats de difusió.
   •  Procediments d'actuació en el tractament de la informació.
   •  Anàlisi dels reglaments municipals i reglaments de participació ciutadana.
   •  Aplicació de la Llei de protecció de dades en els processos de transmissió de la informació.
Avaluació
Criteris de valoració: 0,5 punts cada pregunta tipus test. Per aprovar la prova caldrà un nota igual o superior al 5.
Durada i lloc de realització: 30 hora a l’aula.
Temporització: un cop impartides el 85% de les hores lectives del mòdul.
Prova pràctica: anàlisi d'un exemple de difusió d'un procés de mediació
Criteris de valoració: s’avaluarà amb una puntuació de l’1 al 10. Es considerarà aprovat a partir del 5; atenent als següents criteris:
- Aplicació dels coneixements teòrics adquirits al llarg del curs
- Coherència en el desenvolupament del supòsit pràctic
- Desenvolupament del treball dins el temps establert
- Cura en l’aparença
Durada i lloc de realització: 90 minuts, a l’aula.
Temporització: un cop impartides el 85% de les hores lectives del mòdul.
La puntuació final serà la mitjana entre la prova teòrica i la prova pràctica.
La qualificació final, sempre que l’alumne hagi aprovat la prova final, s’obtindrà mitjançant la suma de la qualificació d’avaluació continua ponderada en un 30% del total, i de la qualificació d’avaluació final en un 70%, i és concretarà en suficient (5-6), notable (7-8) i excel•lent (9-10).