Neurolideratge

Neurolideratge

Objectius generals

Conèixer el funcionament del cervell dels col·laboradors i col·laboradores d'un equip per tal d'assolir objectius diferencials i
transformar a les persones a nivell professional i personal.

Objectius específics

 Aprendre les bases cerebrals en les diferents funcions implicades en els equips (atenció i percepció, memòria, aprenentatge,
creativitat, presa de decisions, gestió de conflictes…)
 Aplicar els coneixements sobre el funcionament del cervell en la gestió i potenciació dels equips
 Aplicar els coneixements sobre el funcionament del cervell en el propi autolideratge

Continguts

7065

1. El lideratge en el s. XXI (característiques i necessitats)
1.1. Recursos neuronals des del neurolideratge

2. Introducció a les bases i estructures cerebrals implicades en el lideratge
2.1. La triada cerebral
2.1. Els lòbuls cerebrals i funcions diferenciades
2.3. Les neurones, xarxes neuronals i neurotransmissors
2.4. Especialització hemisfèrica i deslocalització funcional
2.5. Predominància cerebral. Teoria de Benzinger i aplicació als membres de l'equip

3. Aplicació pràctica del neurolideratge
3.1. Neuroaprenentatge i neuroplasticitat
3.1.1 Ones cerebrals associades a l'aprenentatge i potenciació de les mateixes
3.1.2 Les emocions, l'aprenentatge organitzatiu i l'hipocamp
3.1.3. Eines pràctiques per desenvolupar el neuroaprenentatge a l'organització

3.2. La creativitat
3.2.1. Les bases cerebrals de la creativitat
3.2.2. El procés creatiu. Model C.R.E.A.T.E.S
3.2.3. Potenciació de la creativitat en l'equip des d'una vessant neuro

3.3. L'equilibri cerebral
3.3.1. Sincronització d'hemisferis cerebrals per assolir el benestar personal i professional, aplicació en els equips
3.3.2. Eines per sincronitzar els hemisferis

3.4. Millora del rendiment cerebral en els equips
3.4.1. Gestió de l'estrès, higiene del son, alimentació, exercici físic, aprenentatge cognitiu
3.4.2. La felicitat a l'empresa i les seves conseqüències a nivell cerebral

3.5. Les emocions i el neurolideratge

3.5.1. Reaccions químiques emocionals
3.5.2. Eines de gestió emocional fonamentades en les reaccions cerebrals
3.5.3. Eines d'autogestió emocional que provoquen canvis cerebrals i conductuals

Avaluació

Prova teòrica-pràctica amb un dels següents formats depenent de l’habilitat interpersonal que s’estigui treballant: estudi i resolució d’un cas, simulació pràctica i exposició oral.
- Qüestionari tipus test o preguntes curtes.
- Cas pràctic.
- Redacció d’informes.
- Creació de productes.
- Activitats pràctiques dels continguts.
- Infografies, documents informatius, presentacions, anàlisi d’eines
- Exposicions de treballs.

El pes de l’avaluació final és del 20% de la nota final.

Valoració


Estudiants formats

425

Compartir